pátek 27. května 2016

Knižní série v mojí knihovně I.

Když jsem si tvořila další seznam, co bych si ráda přečetla v červnu (kterej jsem nakonec neudělala :D), zablesknul se mi najednou nápad na článek. Došla jsem ke knihovně a zkoumala, kolik si tak můžu mít knižních sérií (nebo jak to vlastně správně nazvat). Překvapilo mě, že celkem dost a ještě víc mě překvapilo, že je všechny nemám ani dočtené a hlavně, že hrozně moc jich je dětských. Popravdě se hrozně těším, až jednou budu mít děti, že všechny tyhle knihy po mně zdědí a snad si v nich budou číst se stejnou láskou jako já. To však momentálně není na pořadu dne, takže bych ráda ukázala nějaké dětské série vám.



Mikulášovy patálie
Malého Mikuláše jsem dostala jako dítě a popravdě jsem si dala dost času, než jsem ho začala číst. Mám pocit, že jsem se k němu dostala asi až někdy na střední a od té doby, co jsem se do něho začetla, jsem se nemohla odpoutat. Vtipně popsaný život malého kluka, který perfektně dokáže vyprávět jak obyčejné tak naprosto absurdní situace v každodenním žití jeho a jeho rodiny. Například jeho panickej strach, že ho rodiče odvezou do lesa a tam ho nechaj, to byla fakt pecka :D. Knížky jsou nádherně ilustrované a myslím, že je teďka Levné knihy prodávají za 99 Kč.

Názvy knih:
Malý Mikuláš
Mikuláš a jeho přátelé
Mikulášovy průšvihy
Mikulášovy přestávky
Mikulášovy prázdniny
(Mikulášovy patálie - tu bohužel nemám)




Nové Mikulášovy patálie
Když pak dodatečně vyšly ještě další 3 a pak ještě 2 díly, musela jsem je hnedka mít. Zážitek z nich jsem sice už neměla takový, jako když jsem Mikuláše otevřela poprvé, ale i tak se mi moc líbily. Samozřejmě nejvíc jsem se těšila na Dopis Ježíškovi :D.

Názvy knih:
Návrat z prázdnin
Sváteční oběd
Bezvadný vtip
Dopis Ježíškovi
Polívka nemá rád zmrzlinu



Harry Potter
Harry Potter má v mém čtenářském životě velice zvláštní postavení. Nečetla jsem ho totiž stejně jako ostatní ihned, co kolem něho propukla ta šílená mánie a hysterie. Dokonce jsem jako první viděla filmy, na které jsem chodila do kina a pak se teprve vrhla na čtení. Momentálně jsem u Prince dvojí krve a tam jsem se nějakým způsobem zasekla, takže budu muset knihu začít číst znovu. Hrozně moc obdivuju J.K.Rowling, jak dokázala takhle geniální příběh vymyslet. Všechno je tak promyšlené, navazuje na sebe, opravdu klobouk dolů. Trochu mě mrzí, že mám sice knížky pěkně v boxu, ale bohužel jen v paperbacku, takže přemýšlím, že si budu postupně dokupovat ta nová ilustrovaná vydání, protože vypadají naprosto luxusně!

Názvy knih:
HP a Kámen mudrců
HP a Tajemná komnata
HP a vězeň z Azkabanu
HP a Ohnivý pohár
HP a Fénixův řád
HP a princ dvojí krve
HP a relikvie smrti


Příručky mladých svišťů
Ooooo, láska mého dětství! V dobách krále klacka, kdy byl internet ještě v plenkách, jsem v těchhle knížkách našla plno užitečných informací, které jsem nezbytně potřebovala k přežití - tzn. morseovku, jak funguje fotosyntéza, nápady na hry atd. :D Navíc mi radili Kulík, Dulík a Bubík a kdyby to někdo nevěděl, tak v době mého dětství byly Kačeří příběhy nejvíc nejlepší! Bohužel jsem ale dostala pouze cca první 4 díly a teď v dospělosti mi to přišlo tak moc líto, že jsem začla pátrat v antikvariátech a sbírku pomalu ale jistě doplňuji. Naštěstí všechny knížky jsou jako nové, takže z nich mám opravdu velkou radost. Momentálně mám 1.-8. díl a pak 11.

Názvy knih:
1. příručka mladých svišťů
2. příručka mladých svišťů
3. příručka mladých svišťů
4. příručka mladých svišťů
5. příručka mladých svišťů
6. příručka mladých svišťů
7. příručka mladých svišťů
8. příručka mladých svišťů
11. příručka mladých svišťů

Samolepka srdíčka dokazuje, jak moc ty knížky miluju :D


Jak jste si už určitě všimli v nadpise, tohle byl první díl. Mám totiž v plánu napsat pokračování a to o sériích "dospělejších". Nevím, jak to přesně definovat, jelikož se tam objeví např. Twilight nebo příběh o Ježíšovi - to se mi to pěkně doplňuje co? :D
Jinak co se týče mých plánů na víkend, tak dnes večer vyrážíme na Muzejní noc, zítra nás čekají farmářské trhy a odpoledne grilovačka a vy si ten víkend taky pořádně užijte.

Váš Andreják

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...