pátek 6. prosince 2019

6 tipů na dárky pod stromeček nejen pro staromilce 🎄

Moje nejoblíbenější období celého roku se nezadržitelně blíží, a tak jsem se rozhodla letos i já sepsat takový ten tradiční článek s tipy na dárky pod stromeček. I když teda, jak se to vezme - tradiční. Jak víte, tak já moc v klasických dárcích nejedu, takže ty moje tipy budou spíš takové staromilecké, eko a zerowaste :D. Takové jako jsem asi já sama.


Hodně dárků z dnešního článku jsem dostala už v září k svátku. Chtěla jsem vám je moc ukázat, protože si myslím, že se vážně povedly, ale nechtěl se mi psát takový ten nic neříkající New In článek. Rozhodla jsem se proto počkat a vyrukovat s nimi až teď před Vánocemi, kdy by se moje vychloubání krásnými věcmi mohlo i někomu hodit.


Tak jo, jdeme na to! Pokud máte ve svém okolí nějakého staromilce nebo ekologicky smýšlejícího člověka, jste tady správně! 🎁


🎁Keramika od Na chalupu🎁

Rodinnou firmu Na chalupu jsem objevila na IG. Moc se mi líbí jejich výrobky ať už keramické, tak ty šité. Kuchyň si vybavuji do modré barvy, takže jsem si naprosto zamilovala edici Modřenka a už v létě jsem si od nich nakoupila mísu, mističku na mýdlo, hrníček na kartáčky, držák na houbičku, chňapky a lustr. Jelikož se nejedná o levnou záležitost, postupně si šetřím a doplňuji i další výrobky. A v září mi s tím doplňováním pomohla mamka, když mi koupila tuhle sadu hrníčků s třemi šitými srdíčky.



Myslím, že touto tradiční chalupářskou keramikou nebo textilními výrobky uděláte nějakému chalupáři stoprocentně radost. Výrobky se do roubenek opravdu hodí a já už se nemůžu dočkat, až si při nejbližší příležitosti objednám další věci, které nám zútulní domov.



🎁Eko sada na cesty🎁

Nejsem stoprocentně zerowaste, ale snažím se aspoň ekologičtěji žít. Nepoužívám sprejové výrobky, všechno, co jde, tak vytřídím (včetně bioodpadu), neplýtvám vodou, zbytečně si nekupuji pečivo, ovoce nebo zeleninu do jednorázových sáčků a když už, tak ho využiji vícekrát... A proto mi udělalo obrovskou radost, když jsem k svátku od kamarádky dostala tuhle eko sadu od Handmade s láskou.


Mám pocit, že už je tato opět rodinná firma bohužel neprodává. Občas mívají takovéto jednorázové akce jako byla právě tato eko sada, v létě zase nabízeli domácí sirupy... ale zato mají nádherné háčkované výrobky, což je také krásný dárek, tak k nim mrkněte.
A tuto eko sadu si vlastně klidně můžete seskládat sami.


V té mé je textilní taštička, látkový ubrousek, bambusové uchošťoury, bambusové brčko i s čistítkem, šitý odličovací tamponek, dřevěná lžíce, bambusový kartáček na zuby a bambusový hřeben. Můžete se inspirovat, něco obměnit, něco přidat... Myslím, že pro člověka ekologicky smýšlejícího je to krásný dárek.


🎁Voskované ubrousky🎁

A když už jsme u těch eko věcí, ukážu vám rovnou tyto voskované ubrousky. Tento geniální výrobek je něco, co jsem si už dlouho chtěla pořídit a konečně jsem se dočkala. Nikde jsem na ubrousky nemohla narazit a najednou jsem je objevila na trzích v Hronově, kde jsem byla minulý víkend.


Koupila jsem si dvě velikosti - menší na svačiny a větší na chleba do chlebníku. Zatím jsem je nepoužila, protože jsem vám je nejdřív chtěla ukázat, ale už se nemůžu dočkat, až si začnu dělat do práce svačiny! :) Původně jsem si voskované ubrousky chtěla vyrobit sama, ale prý je od toho neuvěřitelný bordel, takže vám doporučuji - radši to ani nezkoušejte a rovnou mrkněte na www.dianaschirlova.cz. Paní navíc krásně maluje, takže k tomu můžete přihodit i nějaké jmenovky na dárky, pohlednice nebo obrázky. 

🎁Knihy - Skanzen, Malý pranostikář, Labyrint duchů🎁

Kniha jako dárek pro staromilce je naprosto nezbytná. A dneska tu mám nějaké, které jsou echt pro ně jako dělané. Jako první musím zmínit celkem novinku Skanzeny. Naprosto překrásná obrázková publikace s muzei lidové architektury na území ČR a SR s veškerými základními informacemi, jako třeba kde je najdete, jak mají otevřeno atd. 






Jako druhou knihu si nemůžu odpustit tvorbu Kláry a Jiřího Trnkových. Jak víte, postupně si doplňuji knihovnu o jejich naprosto překrásné publikace a Malý pranostikář byl jedním z těch, které jsem ještě neměla. Pranostiky jsou rozděleny po měsících a jsou doplněny o určité důležité milníky v ročním cyklu jako jsou třeba Vánoce. K nim se totiž váže mnoho dalších pranostik, takže by byla škoda o ně přijít. Tyto pranostiky jsou doplněny překrásnými ilustracemi právě Jiřího Trnky.




Třetí kniha je závěrečným dílem Pohřebiště zapomenutých knih, které si naprosto získalo moje srdce. Pokud máte rádi kombinaci žánrů, od detektivky po magický realismus s nádechem historie a starých časů, tak tuto tetralogii musím doporučit. Tady máte odkaz na databázi knih a zkuste si přečíst pár hodnocení. 


🎁Bylinkový čaj BYLINCA + sítko🎁

Čaj jako ideální dárek pro staromilce i ekomilce snad ani zmiňovat nemusím. Já sama mám doma zásoby tak na rok dopředu, ale Bylinca, na kterou vidím ve virtuálním světě poslední dobou samou chválu, je moje premiéra. Kouzelný den jsem dostala od mamky i se sítkem, takže zbytečně nemusím používat jednorázově pytlíky na louhování.


Jsem moc zvědavá, jak bude chutnat, a nezapomeňte, že čajem jako dárkem nikdy nic nepokazíte. Je ale lepší si předem zjistit, jestli nemá obdarovaný nějaký vybraný, popř. jestli nepije jen jeden druh - třeba černý. Krásné čaje má také značka Basilur. Chuťově jsou velice výrazné a navíc v překrásné krabičce.

 
🎁Papírenské nezbytnosti🎁

Hodně staromilců také miluje jakékoliv papírenské zboží. Loni na začátku roku jsem vám ukazovala tato krásná, dřevěná pera od Michala. Ta si troufnu říct ocení nejeden milovník starých časů. A co k peru? Může to být třeba sada dopisních papírů nebo nějaký zápisník. Ten, co vidíte na fotce, mi Kuba přivezl z Nepálu a je vyroben z ručního papíru. Musím říct, že mi to udělalo ohromnou radost.


Razítka jsou domácí výroba. Vyrábí je paní s dětmi někde na Hronovsku mám pocit, ale bohužel si teďka nejsem jistá a na razítku není uveden výrobce, pouze, že se jedná o regionální produkt Broumovska. Každopádně i ta se dají vyrobit doma :).

❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆

Musím říct, že jsem sama sebe teďka tím psaním tak naladila na Vánoce, že jsem si musela jít zapálit vosk s vůní vánočního stromečku. Ten živý budeme zítra objednávat, takže to vypadá, že příští týden už budeme zdobit! ❤ Letos si tu atmosféru tak strašně moc užívám a jsem za to nesmírně vděčná. Je to dar mít partnera, který vás podpoří ve vašich snech. A tak děkuji, že si letos můžu po těch loňských hrozných Vánocích užít Advent a vše s tím spojené v klidu domova.

Co vy? Jste už naladěni na Vánoce? A hodily se vám tipy na dárky? Dejte vědět! :)

Váš Andreják

6 komentářů:

  1. Já mám pocit, že jsem Vánocemi už nějak přehlcená - a to jsem ještě ani nebyla doma, nezdobila stromeček a nejedla cukroví. Už jsem sehnala a zabalila dárky, to bylo v pohodě. Ale horší je se každý den cestou do a ze školy muset prodírat množstvím stánků a vánočním davem. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jak jsem teďka na té vesnici, tak se nestíhám tou vánoční atmosférou přesytit. Díkybohu za to! Loni to bylo naprosto neúnosné kvůli mojí práci v obchoďáku a už jsem fakt začala chápat, proč tolik lidí Vánoce nesnáší. Letos to naštěstí dopadlo úplně nejlíp, jak mohlo :)

      Vymazat
  2. Malý pranostikář a skanzeny! Miluju pana Trnku ... Pěkně pojaté tipy na vánoční dárky, já už mám vše nakoupeno, ale za ty knížky jsem ráda :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám radost, že se moje tipy i tak ještě hodily :) Já právě ilustrace pana Trnky taky miluju a začínám sbírat knihy, kde se objevují. Pomalu z toho začíná být závislost :))

      Vymazat
  3. Ahoj Andrejko. Ty si tedy fanynka knížek stejně jako já. Další knimohol do party :-) Máš super výběr, dokonce bych řekla, že někdy i lepší tipy na dárky než dávám svým dětem já. Nakupuješ ty knížky přes internet nebo chodíš do kamenných prodejen? Určitě se zkus někdy porozhlédnout po slevě na eshopy na https://slevovykupon.net

    OdpovědětVymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...