pátek 30. srpna 2019

Várka z Levných knih XLII.

Od té doby, co nepracuji v LK, mám pocit, že tam naskladňují čím dál lepší knížky. Takže jak to asi mohlo dopadnout s mým předsevzetím "od LK si dám teďka chvilku pokoj"? Nijak, samozřejmě, nakupuji vesele dál a už mám díky tomu v knihovně o dalších 5 knih více. A co je na tom úplně to nejhorší? Že teďka vůbec nečtu. A když píšu vůbec, tak myslím opravdu vůbec. Za srpen mám celkově přečteno asi 120 stran a je mi z toho až fyzicky špatně. Myslím, že jsou to abstinenční příznaky :D


No, ale o tom se vám budu vyzpovídávat zase někdy jindy, dneska jsme tu kvůli novinkám z Levných knih. Celkem jsem si tedy pořídila 5 knih, čímž jsem dodržela své pravidlo maxima pořízených úlovků. Měla jsem teda ale co dělat, protože jak už jsem psala v úvodu, poslední dobou je vážně z čeho vybírat. Ke čtyřem románům jsem si přihodila jednu poezii a pravidlo klasiky jsem tentokrát zastoupila knihou Jméno růže, protože to ať se na mě nikdo nezlobí, to je prostě klasika všech klasik!


Celkem jsem utratila 555 Kč, což vás asi zajímá nejvíc :D. Pravidlo max. 500 Kč za útratu tak bylo opět po delší době porušeno. Myslím, že to ale pro tentokrát přežiju.

Tak to by byly ty oficialitky a teďka jdeme rovnou k věci.



Švadlena

Když jsem sháněla pro babičku knihu k narozeninám, padl mi do oka tento celkem útlý román s překrásnou filmovou obálkou. Koukla jsem na anotaci, která slibuje pomstu vyděděnkyně malého městečka, a dost mě zaujala. Když si vezmu, že tento napínavý příběh bude propletený nádhernými šaty a celkově módou 50. let, neváhala jsem ani minutu a ty knihy si pořídila rovnou dvě. Jednu pro mě a jednu pro babičku. Vůbec netuším, jestli se do příběhu už pustila babička, ale já to mám v plánu co nejdřív.

Cena: 99 Kč


A co kdyby to bylo jinak?

Zato tohle je tedy pěkná bichlička. A ještě aby ne! V tomto bezmála 450stránkovém románu se totiž odehrávají hned tři příběhy. Zvláštností je, že se jedná o příběhy paralelní, se stejnými hlavními hrdiny. A jelikož jsem četla už Možná v jiném životě, což je kniha napsaná stejným způsobem, tak se i na tuhle neuvěřitelně těším!

Cena: 99 Kč


Jméno růže

Jméno růže je kniha, která mě pronásleduje už od gymplu, a pravděpodobně ani není nutné ji nijak zvlášť představovat. Pamatuji si, že jsem si ji vybrala jako jednu z mnoha ze seznamu doporučených knih k maturitě a bohužel se k ní vlastně nikdy nedostala. Odmaturovala jsem i tak, ale dodnes mě mrzí, že jsem o četbu takového skvostu přišla. Ale možná líp, že se k ní dostanu až teďka v dospělosti. Myslím si totiž, že si ji dokážu mnohem víc užít.

Cena: 149 Kč

 
Kde se vzalo tolik něhy

Když LK naskladnily další sbírku poezie z Garamondu, neváhala jsem ani minutu a šáhla po ní. Přiznávám rovnou, že autorku bohužel vůbec neznám, neznám ani její tvorbu, ale po přečtení shrnutí jejího těžkého života, který bohužel skončil sebevraždou, mě velice zaujala. Co jsem zatím tak nakoukla dovnitř, tak verše vypadají srozumitelně a velice teskně, což já mám úplně nejradši. Už se těším na podzimní sychravé dny, kdy si uvařím čaj a ponořím se do četby.

Cena: 79 Kč


Ranhojička

Jelikož nejsem příliš zběhlý čtenář historických románů, myslím si, že pro mě bude Ranhojička ideální. Vycházím z komentářů na cbdb.cz, kde se v hodnocení často zmiňuje, že jde o román nenáročný, oddechový a historickými fakty se jen mírně zabývající. Očekávám prostě spíše takovou tu klasickou romantiku pro ženy, avšak ne ze současnosti, nýbrž ze 14. století. Láska je ale ve všech stoletích stejná, takže si myslím, že rozhodně zklamaná nebudu.

Cena: 129 Kč


Hned zítra se do LK chystám znovu a plánuji si už pořídit knihy na září, protože těžko říct, kdy se do Levných knih příští měsíc dostanu. Jsem hrozně zvědavá, kolik toho zas naskladnili, a už se fakt nemůžu dočkat, až se zas nebudu moct rozhodnout, kterou knihu si pořídit dřív :D.

A co vy? Co jste si naposled pořídili v LK?

Užijte si krásný poslední srpnový den a zbytek léta!

Váš Andreják

4 komentáře:

  1. Jméno růže jsem taky nikdy nečetla, ale klasickou beletrii mám ráda. V Levných knihách jsme už docela dlouho nebyla (za což je mi peněženka vděčná), ale asi bych tam zas měla někdy zajít :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si fakt naivně myslela, jak tam nebudu nakupovat tak často, když už tam nepracuji... No, nevyšlo to :D Moje peněženka mi moc neděkuje :D

      Vymazat
  2. Ty jo, Levné knihy už fakt dávno nejsou jen nějaký obchod s béčkovými knížkami, ale regulerní knihkupectví. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky koukám jako puk :D Asi jsem odešla v nesprávnou dobu :(

      Vymazat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...