čtvrtek 21. listopadu 2019

Várka z Levných knih XLV.

Dnešní pohled do kalendáře mě trochu vyděsil. Listopad je skoro za námi a já se lekla, jestli vůbec tento měsíc vyjde tradiční článek o nákupech v LK. Poslední dobou mám na můj vkus nějak moc nadupaný diář a do Hradce se nedostávám tak často, jak bych chtěla a potřebovala. Nakonec jsem využila asi 10minutovou mezeru mezi schůzkami, které jsem měla v pondělí, vlítla do prodejny a popadla aspoň tři knihy, které jsem si vyhlídla na e-shopu.


Víc jsem toho nestihla, takže dneska nemám žádnou klasiku. Zato jsem se krásně vešla do maximální utracené částky a maximálního počtu knih :D.

Výsledek jsou proto 3 knihy a utracených 247 Kč.


Trik
Knihu s velice zajímavou obálkou jsem si pořídila hlavně proto, že ji vydalo mé oblíbené nakladatelství. Mám takovou trochu menší sbírku knih z Fortuna Libri, takže ani tato mě nemohla minout. Z anotace vyplývá, že v příběhu se protíná hned několik témat. Zaprvé mezigenerační setkání, jelikož hlavním hrdinům je 80 a 11 let. Dále téma druhé světové války, dospívání a poprání se se životem, kdy už vám přijde, že vás nic nečeká. Myslím, že mě čeká opravdu zajímavá jízda - smích, brek, dojetí, radost...


Hodnocení na databázi knih jsou zatím rozporuplná a kniha je tu často přirovnávána ke Zlodějce knih. Tu já jsem ještě nečetla, ale trochu se bojím, jestli Triku toto srovnání neškodí. Přeci jenom Zlodějka knih je dle hodnocení TOP, tak jestli třeba pak čtenáři nejsou z Triku zklamaní... Budu se prostě muset přesvědčit sama :)

Cena: 79 Kč

Walden aneb život v lesích
Kniha o absurdnosti života, v kterém se stále za něčím ženeme, a o oslavě přírody jako nástroje k čisté mysli, uvažování a plnohodnotném životu. Už jen anotace mě přesvědčila, že tohle je kniha pro mě - Inspirující kniha o štěstí v prostém soběstačném životě uprostřed přírody.



Možná si řeknete, že takových publikací už bylo vydáno několik, že to teďka prostě frčí, že na tom chce autor jen vydělat a že se i tenhle návod prostě jen veze na vlně eko, bio, zerowaste životním stylu. Těmto námitkám se nedivím a asi bych o koupi knihy taky více přemýšlela, kdybych ale nezjistila, že Walden byl v českém překladu vydaný už v roce 1902 a kniha sama byla autorem sepsána už ve století 19. Téma touhy po soužití s přírodou je očividně nadčasové a já jsem zvědavá, co se dozvím o tomto fenoménu z pohledu člověka žijícího v jiném století.

Cena: 119 Kč


Navždy po francouzsku
Třetí knihu ze série "Po francouzsku" jsem si chtěla pořídit už v říjnu, ale nějak jsem na ni při nákupech zapomněla. Napravila jsem to proto teď v listopadu a už se těším, až se do téhle oddechovky pustím. Myslela jsem si, že se na ní vrhnu co nejdřív, ale už jsem docela chytila dech na složitější čtivo, takže si  ji pravděpodobně nechám stejně jako Lásku po francouzsku až na léto, kdy opravdu nezvládám číst nic moc složitějšího.


Stejně jako většina žen mám ráda romantické příběhy z francouzského prostředí a i když je to všechno většinou na jedno brdo, stejně si ráda přečtu další a další. Tak doufám, že ani Navždy po francouzsku mě nezklame!

Cena: 49 Kč


Původně jsem si myslela, že v listopadové Várce už budu nakupovat knihy na své tradiční vánoční čtení, které jsem letos odstartovala už minulý týden. Nakonec mě ale bohužel nedostatek času donutil odejít jen se třemi knihami, aniž bych se vůbec stihla mrknout, jestli LK už nějaké vánoční čtivo nabízí. Doufám, že to v prosinci napravím!

Já teďka stylově běžím na vernisáž právě vánoční výstavy, tak se už nemůžu dočkat, až nasaju pořádnou atmosféru 🎄

Mějte se krásně a dejte vědět, jestli se už připravujete na Vánoce!

Váš Andreják

5 komentářů:

  1. Já se na Vánoce připravuji tím stylem, že jsem řekla, že tedy pojedu domů, protože 30.12. musím psát zkušební klausuru, jenže jsem se přeslechla, píše se už třináctého. :D Nicméně stejně pojedu domů a vlastně už se docela těším. :D :)
    Užij si čtení, když ti na něj zbyde čas! :)

    PS: Co to máš za hodiny? :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajajaj, to je nemilé překvapení :D Tak držím palce, ať to napíšeš dobře!
      A ty hodiny, ty jsem dostala od babičky, Kuba na ně včera koukal na netu, prý jsou to hodiny krbové, které dřív měla skoro každá domácnost. My k nim bohužel nemáme klíček, ale snad ho Kuba sežene a dostanu ho k Vánocům, protože mají nádherný zvuk :)

      Vymazat
  2. Zdravím, tak se stala chyba v matrixu a Ladu jsem si nakonec neobjednala, protože jsem toho objednávala více a nevšimla jsem si, že už není na skladě a jaksi ho tedy ani nemám v objednávce :D Nicméně, co mě opět hodně zaujalo, tak je Walden, to bude určitě super čtení. Těším se na článek s knihami s vánoční tematikou, já už mám rok v knihovně Vánoční koledu a říkám si, že už bych si ji letos fakt měla přečíst. Vánoční výstava? To zní dobře!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já tě zdravím! jaj, tak to je škoda, ta kniha je fakt překrásná, hlavně za tu cenu :) Jinak co se týče mého vánočního čtení, tak jsem zatím pěkně marná, protože vůbec nestíhám. Asi to budu pak všechno dohánět až po Štědrém dnu jako každý rok :D

      Vymazat
  3. Ha ha ha, tohle je už docela slušná databáze spisovatelů a celkově knižní databáze. :) No, jako já ty věci z levných knih moc nemusím, to říkám na rovinu. Většinou mi přijde ta kvalita taková nijaká. I když občas se tam dá najít dobrá klasika, kterou si většinou kupuji na hned. :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...