úterý 31. března 2020

Broumovsko pomilionté 💙

Ačkoliv jsou zdravotní procházky do přírody momentálně povolené, do skal to mám bohužel asi 30 km a jelikož nedisponuji autem, můžu akorát tak vzpomínat na poslední výlet. Ten proběhl už před měsícem v rámci našich tradičních narozeninových výprav. Tentokrát jsem slavila já a kam jinam jsem asi tak mohla chtít jet, že jo. Jo, je to tak, opět vyhrálo Broumovsko 💙



Shodou okolností se na ten samý den rozhodl jet na Broumovsko i jeden můj kamarád s partou, který delší dobu žije v Praze a viděla jsem se s ním naposled na podzim před křtem knihy Tamařino souhvězdí. Bohužel jsme se tentokrát viděli na delší dobu naposledy, což nás v tu chvíli ani nenapadlo. Cesta vlakem byla proto celkem veselá, ale na stanici v Adršpachu už jsme se museli rozloučit. Zatímco kluci mířili přímo do skal, my se s Kubou tentokrát rozhodli jít na opačnou stranu - směrem na Křížový vrch.




Doufali jsme, že aspoň v těchto místech bude ještě sníh a opravdu jsme se ho dočkali. Paradoxně to byl první i poslední sníh letošní zimy a na ten další si budeme muset opět skoro rok počkat. Díky počasí jsme ale za celou cestu nepotkali skoro nikoho, což bylo velké plus!

Cesta na Křížový vrch lemuje křížová cesta, která je zasazená do skály



Rozhodli jsme se, že když už jsme na místě, vylezeme až na vrchol Křížového vrchu. Ze začátku to byla celkem sranda, ale když začaly být schody namrzlé, už jsem se tolik nesmála. A to se raději ani nezmiňuji o cestě dolů :D. Každopádně! Výhled z vrchu byl naprosto dechberoucí. Mám odtamtud asi milion fotek a kdyby nebyla tak zatracená zima, tak je to ideální místo na posezení a svačinku. Nevadí, až počasí a koronavirus dovolí, vrátíme se.


Z Křížového vrchu jsme se rozhodli pokračovat až do Zdoňova. Znáte Zdoňovský projekt spolku Živá voda, který se snaží o návrat vody do krajiny? Já se o něm dozvěděla až v práci, kdy jsme měli s p. Malíkem z toho spolku přednášku, a to, že jsme se vydali zrovna sem, nebylo vůbec záměrem. Do Zdoňova samotného jsme nakonec nedošli, ale louky, které prošly revitalizací, jsme procházeli. Naším dalším cílem se stal rozpadlý kostel Panny Marie na Kopečku.

Než ke kapličce dojdete, minete tyto menhiry....

... a kapli sv. Jana Nepomuckého


Pokud máte rádi urbex a místa s atmosférou, tohle vám musím na 100 % doporučit. Celá prohlídka byla tak mrazivě děsivá. Okolo ticho, mráz a jen my dva.








Na Kopečku jsme se celkem zdrželi a jelikož jsme měli v plánu najíst se v Adršpachu, byl nejvyšší čas vyrazit zpět. Kdybychom tušili, že v Ádru bude otevřená pouze jedna restaurace, v které jako bonus byla svatba, asi bychom tolik nespěchali. Docela nás to zaskočilo, protože turistů bylo ve skalách hodně, rádi by se najedli v jedné z těch asi 10 restaurací, ale neměli kde. Nakonec jsme útočiště nalezli v zámku Adršpach a jejich zámecké kavárně, kde jsme si dali jahodový cheesecake a kafe.




Na Broumovsko jsme se vydali ještě jednou těsně před tím, než padl zákaz vycházení. Bohužel jsme tam ale nedojeli. Proč? To se dozvíte v tradičním shrnutí.

Pěkný zbytek posledního březnového dne vám přeji a nenechte se zítra napálit! :)

Váš Andreják

A nakonec jsme se najedli až v Náchodě v pizzerii Galleria :)

2 komentáře:

  1. Krásné fotky (projedu si i ostatní články, ale nevím, jestli budu vše komentovat). Nicméně jsem moc ráda, že po dlouhé době tě zase "vidím" a čtu. Tvoje fotoreportáže z výletů do přírody mi chyběly! A taky mě mrzí, že jsme se nakonec nějak nedokázaly sejít, že nám to časově celé nějak neklaplo. Protože kdo ví, kdy to teď bude zase možné. Nicméně snad brzy a snad se to skutečně podaří!
    Drž se, měj se krásně v rámci možností a foť aspoň na zahrádce. Jak já ti závidím, že máš zahrádku! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mám radost, že mě ráda vidíš :) Ze začátku jsem byla taky dost pesimistická, říkala jsem si, že se už asi v nejbližší době neuvidíme, ale když vidím, co se děje poslední dobou, tak už se naděje vrací! A jo, jsem za zahradu nesmírně vděčná, i za to, že bydlím na vesnici. Můžu chodit denně na kolo, na procházky atd. a nikoho nepotkat. Je to ráj.

      Vymazat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...