neděle 26. dubna 2020

Už jsou to 4 roky, co nakupuji každý měsíc v Levných knihách 🕮

Ačkoliv jsem myslela, že s nákupy v LK skončím díky přestěhování se na jaře 2019, nakonec se tak stalo skoro rok poté a symbolicky přesně po naplnění celého ročního cyklu. Ten začínal vždy v březnu a končil v únoru. Byla jsem už tak nějak smířená s tím, že tahle moje záliba bude pokračovat snad až do nekonečna, ale pak přišel letošní březen, nouzový stav naší země a tím i přirozený konec 4letého nakupování v Levných knihách.

Únorový nákup byl tak poslední várkou. Musím říct, že jsem to vybírání nových knih naprosto zbožňovala a díky tomu si celkem slušně vybavila knihovnu. Mám vystaráno na několik let dopředu (momentálně mám v knihovně 290 nepřečtených knih) a možná se mi to bude v nejbližší době i hodit. Bůh ví, co nás totiž v příštích měsících vlastně čeká...


Letos jsem víc nakupovala, než četla, a přesto nakoupila nejméně knih za celou svou éru nakupování v LK. I když se mi podařilo dočíst několik várek z let loňských, i tak letos čtu nejméně za posledních 5 let. Nejdřív nebyl čas, teď se zas nedokážu soustředit, ale věřím tomu, že ten správný čas na čtení brzy přijde. Držela jsem se ale poctivě pravidla max. 5 nakoupených knih za měsíc a utracené částky 500 Kč - tu jsem těsně přešvihla jen v březnu a srpnu. Na druhou stranu jsem měla hodně měsíců, kdy jsem se utracenou částkou dostala jen k 300 Kč, takže se to hodně vyrovnalo.


Tak jo, jdeme na to, shrnutí čtvrtého ročníku právě začíná. Jelikož tato různá shrnutí, statistiky a porovnávání naprosto miluju, budu tak činit i v tomto článku. Ve článku najdete i celkové shrnutí Várek z LK za celé 4 roky. Pokud byste si je chtěli přečíst jednotlivě, můžete zde:


Jop a na konci se dozvíte, kolik jsem vlastně za ty 4 roky utratila celkem peněz. Přiznám se, že jsem to čekala mnohem horší :)

📚 Za poslední rok nakoupeno knih: 52
📚 Za třetí rok nakoupeno knih: 67
📚 Za druhý rok nakoupeno knih: 89
📚 Za první rok nakoupeno knih: 57
📚 Za celé 4 roky celkem nakoupeno knih: 265

březen 2019
- nakoupeno 5 knih - utraceno 525 Kč
- z toho zatím přečteno: 2

  • Hodina mezi psem a vlkem - 79 Kč
  • Skvostná země - 89 Kč
  • Dar přátelství - 99 Kč
  • Jaro je tu! - 129 Kč
  • České Vánoce v kuchyni - 129 Kč


duben 2019
- nakoupeno 5 knih - utraceno 385 Kč
- z toho zatím přečteno: 1

  • Sen ve snu - 79 Kč
  • Hybatelé - 99 Kč
  • Lidové vánoční ozdoby - 99 Kč
  • Léčivé síly ze zahrádky - 49 Kč
  • Zahrada spáčů - 59 Kč


květen 2019
- nakoupeno 5 knih - utraceno 325 Kč
- z toho zatím přečteno: 0

  •  Mise zapomnění - 39 Kč
  •  Meč a plamen - 79 Kč
  •  Závěť a jiné balady - 69 Kč
  •  Bratr smutek - 69 Kč
  •  Kniha obrazů - 69 Kč


červen 2019
- nakoupeno 5 knih - utraceno 435 Kč
- z toho zatím přečteno: 2

  • Příběh filmu Po strništi bos - 49 Kč
  • Zahrada v měsíčním svitu - 129 Kč
  • Vystřihrátky - 99 Kč
  • Dvojitá tma - 79 Kč
  • Šibeniční písně - 79 Kč


červenec 2019
- nakoupeno 5 knih - utraceno 445 Kč
- z toho zatím přečteno: 3

  • Život a smrt - druhý pohled - 129 Kč
  • Běsnící světlo - 69 Kč
  • Stačí jen dotyk - 99 Kč
  • Dcery strážce majáku -  99 Kč
  • Profesor sněhem zavátý - 49 Kč


srpen 2019
- nakoupeno 5 knih - utraceno 555 Kč
- z toho zatím přečteno: 1

  • Ranhojička - 129 Kč
  • Švadlena - 99 Kč
  • Jméno růže - 149 Kč
  • A co kdyby to bylo jinak? - 99 Kč
  • Kde se vzalo tolik něhy - 79 Kč


září 2019
- nakoupeno 4 knihy - utraceno 266 Kč
- z toho zatím přečteno: 2

  • Nebát se přát si - 59 Kč
  • Měsíční svit nad Paříží - 79 Kč
  • Láska po francouzsku - 49 Kč
  • Postav hlídku - 79 Kč


říjen 2019
- nakoupeno 4 knihy - utraceno 356 Kč
- z toho zatím přečteno: 0

  • Faust - 99 Kč
  • Jediné pravé lásky - 99 Kč
  • Když šeptá listí - 59 Kč
  • Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války - 99 Kč


listopad 2019
- nakoupeno 3 knihy - utraceno 247 Kč
- z toho zatím přečteno: 0

  • Walden aneb Život v lesích - 119 Kč
  • Trik - 79 Kč
  • Navždy po francouzsku - 49 Kč


prosinec 2019
- nakoupeno 5 knih - utraceno 385 Kč
- z toho zatím přečteno: 0

  • Balady - 79 Kč
  • Všichni jsme hleděli vzhůru - 79 Kč
  • Kaziměsti - 109 Kč
  • Zbožňuju navždycky - 89 Kč
  • Solitaire - 29 Kč


leden 2020
- nakoupeno 3 knihy - utraceno 237 Kč
- z toho zatím přečteno: 1

  • Opatství Northanger - 49 Kč
  • Nalezení ztracené Marty - 39 Kč
  • Hodiny z kostí - 149 Kč


únor 2020
- nakoupeno 3 knihy - utraceno 287 Kč
- z toho zatím přečteno: 0

  • Strom života - 119 Kč
  • Alyin dům - 79 Kč
  • Krycí jméno Verity - 89 Kč


📚 Za poslední rok utraceno: 4448 Kč
📚 Za třetí rok utraceno: 4469 Kč
📚 Za druhý rok utraceno: 4747 Kč
📚 Za první rok utraceno: 3983 Kč
📚 Celkem za 4 roky utraceno: 17 647 Kč  (průměrně to vychází na 66 Kč/ks)

📚 Za poslední rok přečteno 12 z 52 knih (tj. 23 %)
📚 Za třetí rok přečteno 40 z 67 knih (tj. 60 %)
📚 Za druhý rok přečteno 50 z 89 knih (tj. 56 %)
📚 Za první rok přečteno 28 z 57 knih  (tj. 49 %)
📚 Celkem za 4 roky přečteno 130 z 265 knih (tj.  49 %) - nejvyšší čas s tím začít něco dělat

📚 Nejlepší kniha: Skvostná země - tu jsem zařadila mezi svoje top knihy ❤

📚 Nejhorší kniha: žádná :D - to se mi ještě nestalo

📚 Nejdražší kniha: Hodiny z kostí, Jméno růže - každá za 149 Kč - tady je vidět, že LK lehce zdražily, dřív jsem měla nejdražší knihy okolo 99 Kč

📚 Nejlevnější kniha: Solitaire - 29 Kč - opět je vidět zdražení, dříve jsem sehnala knihy i za 9 Kč

📚 Nejvíc nakoupených knih: 5 knih a to téměř každý měsíc

📚 Nejméně nakoupených knih: 3 knihy - v listopadu, lednu a únoru

📚 Nejdražší várka: v srpnu - 555 Kč - a je to i nejdražší várka v celé historii mého nakupování

📚 Nejlevnější várka: v lednu - 237 Kč - nejlevnější byla v srpnu 2016 - za tři knihy jsem nechala 157 Kč


A je to, čtyřletá éra LK je za mnou. Normálně z toho mám tak zvláštní pocit... končí jedno z nejkrásnějších období mého života. Období, kdy jsem konečně začala opět pořádně číst, kdy jsem založila svůj IG, na který postuji právě hlavně knihy a zážitky z cestování, kdy jsem v LK začala pracovat a díky tomu zjistila, že to byla ta úplně nejlepší práce, kterou jsem kdy měla. A díky ní jsem se setkala s tolika skvělými lidmi, s nimiž se doteď stýkám. 

Přiznávám se, že mi to nakupování v LK bude hodně chybět, ale jak se říká, v nejlepším by měl člověk skončit, a proto i já tuto éru zakončuji. Rozhodně tím nezanevřu na občasné nakoupení knih v LK, jen už to nebude pravidelně jako dosud. Na IG vám občas hodím nějaký tip a ráda se za holkama na prodejnu stavím i jen tak :)


A co vy? 
Máte nějaké vybrané knihkupectví, kde nakupujete pravidelně? 
Pořizujete si knihy v LK? 
A těšíte se, až zase zítra knihkupectví otevřou?

Krásný zbytek neděle a snad brzy opět na čtenou!

Váš Andreják

1 komentář:

  1. Já jsem někdy v době, kdy jsem se seznámila s Modrým, přestala tolik nakupovat a brát tolik knih - a přesto jich mám v knihovně víc než sto padesát nepřečtených. Poslední rok už skoro vůbec nenakupuji a vůbec mi to vlastně nechybí. Prostě nemám chuť kupovat, když nestíhám číst... Třeba v únoru jsem potřebovala uplatnit poukaz na 40 €, což jsou tak dvě tři knížky, a nebyla jsem schopna si nic vybrat... no nakonec jsem vybrala pár i docela zajímavých a lákavých kousků, ale stejně jsem se k nim ještě nedostala a to mě štve. :D

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...