sobota 24. listopadu 2018

Tbilisi - jedno z nejkrásnějších hlavních měst světa

Konečně je to tady! Konečně se dostávám k sepsání prvního článku z Gruzie. A čím jiným začít než rovnou hlavním městem. Moc často se mi totiž nestává, abych byla nadšená zrovna z největšího města toho určitého státu, kde se nacházím (pokud teda nejsem v Paříži, žejo :D). Lima byla děsná, La Paz jsem zatím nominovala na nejhnusnější metropoli světa, Hanoj taky nic moc a najednou se objeví Tbilisi - láska na první pohled.


A to doslova. Náš přílet byl totiž cca ve tři ráno, kdy většinou z města nic moc nevidíte. Tbilisi je ale velkou výjimkou, tahle metropole je totiž dechberoucí i v brzkých ranních hodinách. Už z dálky vidíte nasvětlenou místní Eiffelovu věž a když dorazíte do centra a bliká na vás most míru nebo nasvětlený kostel Metekhi, jste v tom až po uši.

Majestátní pevnost Narikala a vpravo socha Matky Gruzie

Místní Eiffelovka




Nasvícený Metekhi s měnící se barvou :)




Tbilisi má něco málo pod 1,5 milionu obyvatel a jeho partnerským městem je mimo jiné třeba právě Paříž, což se ani nedivím. Najdete v něm metro, lanovku i zubačku. Letiště leží v podstatě za rohem, takže po příletu jste skoro ihned v centru. A i když se jedná o hlavní město, takže člověk předpokládá, že to tu bude trochu dražší než ve zbytku země, ubytování tu seženete za hubičku.










Dámy a pánové, vítejte v Tbilisi!

Ve městě, kde máte pocit, že ani týden nemůže stačit k jeho objevení. My jsme v Tbilisi strávili cca 3 dny na začátku dovolené a další 3 dny na konci a stejně jsme plno míst nestihli navštívit. Gruzínci si totiž opravdu dávají záležet na tom, abyste se ve městě nenudili. Staré památky udržují, nové pamětihodnosti stavějí a skoro na každém rohu se nestíháte divit.


Katedrála nejsvětější trojice je opravdu něco neuvěřitelného




Moje cestovní články bývají spíše fotogalerií a tak tomu bude i tentokrát. Pokud vás zajímají důležité informace, určitě vás odkážu na web gruzie.com, kde najdete opravdu vše, co vědět potřebujete. Rozhodně se nemusíte bát, že si přímo v Gruzii nic nepřečtete nebo se nedorozumíte. Všichni tu vládnou ruštinou, kterou my jako slované ovládáme v podstatě taky, aniž bychom o tom věděli :D. Nápisy a informace jsou taky přepsané do latinky nebo aspoň azbuky, takže si i dost věcí přečtete. A kdyby vás něco zajímalo, určitě mi napiště do komentářů. Pokud to bude v mých silách ráda vám vaše dotazy zodpovím :)

Přeji vám pěkný předadventní víkend :)

Váš Andreják




Zábavní park Mtatsminda







Místní lázně :)







Na Jakuba jdou ty kočky prostě všude



Poprvé jsem se svezla na ruském kole a ačkoliv mi výšky nijak extra nevaděj, tak tady jsem si teda skoro učůrla



2 komentáře:

  1. Konečně jsem se k tomuhle článku dostala. Krásné fotky! ♥ Musím se přiznat, že jsem o Gruzii a podobných končinách nikdy předtím neuvažovala, ale po tomhle tvém zážitku mám strašnou chuť tam někdy taky vyrazit. Vypadá to tam jako v ráji. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky! Mám v plánu sepsat o Gruzii ještě minimálně 5 článků, ale obávám se, že to asi nedám a dopadnu stejně jako s Vietnamem, Peru a Bolívií. Achjo, potřebovala bych, aby den měl tak 50 hodin a pak bych to asi zvládla. Jinak teda Gruzie je vážně pecka! Mě by asi taky nikdy nenapadlo, že se podívám zrovna tam, ale nejradši bych tam vyrazila hnedka znovu :)

      Vymazat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...