úterý 20. ledna 2015

Paris!

Paříž byl vždycky můj obrovský sen a sny by si člověk čas od času měl plnit. Mně se podařilo v roce 2014 splnit snů víc, ale nemohl být krásnější závěr roku, než odletět do místa, kam jsem se chtěla podívat asi nejvíc. Hned na začátek musím napsat, že celý tento výlet proběhl v podstatě bez přípravy. Nechala jsem se vést, i když jsem ještě před odletem dostala průvodce. Můj problém totiž je to, že i když jsem vždycky chtěla hodně cestovat, tak jsem se nakonec nikdy nikam pořádně nepodívala. Tudíž ve veškeré organizaci a plánování jsem vlastně naprostý začátečník. Na druhou stranu nemám ráda plně organizované zájezdy.



Nakonec jsme stejně ale letěli s cestovkou i vzhledem k tomu, že jsme si vybrali přesně přelom roku a shánět na tenhle termín hotel na poslední chvíli se nám vážně nechtělo. Měli jsme velké štěstí, že jsme dostali hodně prostoru na individuální program. Hromadně jsme v podstatě jeli jen na Versailles, pak jsme absolvovali výlet na lodi po Seině a jedno odpoledne jsme si prošli takové ty nejdůležitější záchytné body Paříže.


 
Partner už dřív v Paříži byl, takže mi ukázal ta nejhezčí místa, která bych asi měla poprvé vidět. Překvapilo mě, že vše je relativně kousek od sebe a kam se nedalo dojít, tak se dojelo pohodlně metrem. Z toho jsem měla nejdřív trochu strach, ale je tak perfektně značené, že by se v něm nevyznal fakt jedině úplnej idiot :D. Byli jsme tam pouze 4 dny a nestihli jsme úplně vše, např. Moulin Rouge, Eiffelovku..., ale zato nám vyšlo naprosto nádherné počasí, takže jsme si to rozhodně užili. Pršelo nám pouze jeden den a to jsme byli zrovna v Louvru, takže to opravdu ničemu nevadilo.
Pokud se do Paříže chystáte poprvé, tak nedoporučuji přelom roku. Všude bylo tolik lidí, že fronty byly několikahodinové a pokud byste jeli vyloženě na oslavu Silvestra, tak vás bude asi taky čekat zklamání. Za prvé počasí tu nebývá nic moc, takže většinou prší a za druhé v Paříži jsou zakázané ohňostroje, takže nečekejte žádnou mega show. My jsme Silvestra strávili na hotelovém pokoji. Pro mě to byla ideální varianta, protože jsme stejně druhý den brzy ráno vstávali a já navíc nemám moc ráda velké davy lidí. Na Nový rok byly veškeré státní památky uzavřené, takže jsme se vydali na Montparnasse, což je výšková budova. Z ní je nádherný výhled na celou Paříž, takže kdo se nechce mačkat na Eiffelovce, tak doporučuju jít sem. Nejlepší je samozřejmě jít sem na západ slunce. Mám pocit, že víc kýčovitých fotek jsem ani udělat nemohla :D





Na závěr musím napsat, že pro mě to byl opravdu poznávací zájezd. Nevyžadovala jsem žádné večeře v luxusních restauracích ani nakupovánív drahých buticích. Jednu věc jsem si ale nemohla odpustit. Byl to nákup mojí vysněné kabelky Desigual na bulváru Saint-Michel :D


Krásný večer všem!
Váš Andreják

Krmila jsem ptáčky :)





No jo, to je ona <3

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...