pondělí 14. října 2019

Várka z Levných knih XLIV.

Krásné podzimní pondělí vám přeji!

To, že budu říjnovou várku fotit venku, mě na začátku měsíce nenapadlo ani omylem. Babí léto se ale vrátilo v plné síle, což je na jednu stranu pecka, ale na druhou stranu znamená jediné -  na čtení mi zase nezbývá moc času. Zima se ale i tak nezadržitelně blíží, tak proč si tu nedat nějakou malou inspiraci. Čeká nás minimálně 5 měsíců tmy, zimy, mokra a beznaděje :D, takže času na čtení se určitě najde hafo. V říjnové várce jsem se rozhodla spojit jak své nákupy, tak dárky k svátku. Dvě knihy, které jsem dostala, jsou totiž právě z Levných knih, takže proč toho nevyužít.


Za říjen tu tedy mám 4 knihy a celkově jsem za ně "utratila" 356 Kč. Minulý měsíc jsem jsem neměla v nákupu ani jednu klasiku, takže jsem si to musela vynahradit. Klasiky tu mám tedy dvě a dostala jsem je darem právě k svátku. Tak teďka jenom doufat, že se brzy pokazí počasí a budu se moct vrhnout na to čtení :D


Faust
A začneme rovnou tou klasikou. Tuhle tragédii ve verších jsem zdárně ignorovala na gymplu a překvapivě i na VŠ, kde jsem studovala němčinu. Teďka ale už asi nadešel můj čas a já dospěla do stádia, kdy je nejvyšší čas tuhle knihu přečíst. Těším se na rozvrstvený příběh, hodně filosofie, otázek bez odpovědí a Mefistotela. Je to zvláštní, ale jak se blíží zima, mám čím dál tím větší chuť číst složitější příběhy a to jak dějem, tak jazykem. Doufám, že Faust nezklame.

Cena: 99 Kč 


Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války
Zajímalo by mě, jestli existuje Čech, který nezná Švejka. Já jsem viděla filmy, Kuba mi daroval k Vánocům desku s mluveným slovem a teďka se snad konečně dostanu i k psané formě. V tomto vydání jsou všechny čtyři díly, které pan Hašek buď sám sepsal, nebo v těžké nemoci nadiktoval. Text je doplněn krásnou obálkou s ilustrací od Josefa Lady, což je další z mých velkých oblíbeností. Vlastně bych klidně celý podzim strávila prohlížením si Ladových obrázků :D.

Cena: 99 Kč 


Když šeptá listí
A pak tu máme další knihu mého klasického rozhodnutí stylem "panebože, ta má tak krásnou obálku". A nejenom obálku! Zaujal mě i název a celková anotace. Každý měsíc se nějaká taková objeví a tentokrát je to právě Když šeptá listí. Mělo by jít o autobiografii vědkyně, která svůj život věnovala studiu stromů, květin a půdy. Těším se na vzpomínání na dětství na venkově, na povídání o přírodě a jejích zázracích, o tom, co je mně samotné velmi blízké...

Cena: 59 Kč 


Jediné pravé lásky
Poslední říjnová kniha pro mě byla velkým překvapením. Už po přečtení Možná v jiném životě jsem byla rozhodnutá pořídit si i další knihy od Taylor Jenkins Reid. No, ještěže jsem s tím až tak moc nespěchala. Jediné pravé lásky jsou prý ještě o něco lepší než právě zmiňovaná kniha, kterou jsem už četla. A já se na ni už opravdu hodně těším - na ty propracované dialogy, výborný nápad a rozuzlení skvělého příběhu. Myslím, že v tomto případě opět nebudu zklamaná.

Cena: 99 Kč 


Přemýšlela jsem, jak se s vámi dnes rozloučit, ale upřímně jsem tak strašně unavená, že nic složitého vymýšlet nebudu. V říjnu mám zatím přečtené 3 knihy a pomalu se blížím ke splnění výzvy na tento rok - 50 přečteným knihám. Když to půjde hodně dobře, možná se dotáhnu i na 60, ale bůhví, co bude. Nechci předbíhat :)

Jak jste na tom zatím vy? Kolik máte letos přečteno? A co jste naposledy ulovili v LK?
Dejte vědět!

Pěkný zbytek pondělního večera vám přeji.

Váš Andreják


2 komentáře:

  1. Jediné pravé lásky jsem si také brala a ještě od stejné autorky Možná v jiném životě, na ty se hodně těším. A též jsem brala Emmu Chase. Mají toho v LK ted spoustu, na Fausta koukám dlouho, ale nelíbí se mi tohle vydání, stejně tak ošklivý Dracula.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná v jiném životě mě fakt hodně překvapilo, takže Jediné pravé lásky jsem tam prostě nemohla nechat! Jinak s obálkou Fausta máš naprostou pravdu. Navíc je to měkká vazba, ale zas jsem si říkala, že už si to chci přečíst a člověk by takovou knihu asi měl v knihovně mít, takže jsem ji nakonec vzala. Dracula se mi hodil svoji obálkou k ostatním, který jsou vydaný v téhle edici, takže tam jsem obálku neřešila vůbec :D

      Vymazat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...