neděle 18. prosince 2016

Pracovní pohovor po dlouhé době

Tak jsem si užila krásné dva měsíce odpočinku a je nejvyšší čas se opět zapojit do "normálního života". Ty dva měsíce byly super - na brigádu jsem se těšila, v klidu si udělala přípravu na Vánoce, opravdu jsem si odpočinula a během prosince začla pokukovat po nějakých nabídkách na HPP. Popravdě by mi asi spíš vyhovoval zkrácený úvazek, ale u nás v Hradci takové nabídky bohužel nejsou moc dobře finančně ohodnocené, takže jsem nakonec hledala klasiku na 8 hodin denně. Vysněná práce (což znamená "cokoliv s knížkama") se momentálně nekoná a já koukala dál po jakoukékoliv administrativě.

zdroj: http://www.wazeefa1.com/blog/wp-content/uploads/2016/07/job-interview.png

Ve čtvrtek jsem se dostala na první pohovor právě na administrativní pracovnici. Považuju to celkem za úspěch, protože jsem zatím poslala asi 4 životopisy. Na pohovoru jsem ale nebyla už 3 roky, takže jsem tak trochu tápala, na co se asi teďka můžou ptát a co je může zajímat. Docela mi pomohla klasická stránka na hledání práce www.prace.cz, kde najdete celkem dost užitečných tipů.



zdroj: http://devote365.cz/wp-content/uploads/2016/01/jak-ma-vypadat-strukturovany-zivotopis.jpg


A jak to se mnou vypadalo v reálu?

Pohovor se mnou vedla přímo personalistka firmy, měla vytištěný můj životopis a cvičný test. Jelikož jsem se hlásila na administrativní pozici, dělala jsem zkoušku z Excelu. Začnu ale postupně :) Nejdřív mi představila firmu, poté chtěla představení po mně a jako důležitý asi považuju dotaz, proč jsem končila v předchozím zaměstnání. Rozhodně se nebojte zeptat na výši mzdy, pokud se o ní sám personalista nezmíní. Také mě samozřejmě zajímala pracovní doba, jestli na tento projekt bude více lidí, jestli budu pracovat přímo v budově, kde byl pohovor (šlo o outsourcovanou pozici). Hodně se mi líbily benefity firmy a to hlavně 25 dní dovolené. V místě pracoviště je i pěkná kantýna a jídelna, což považuji za další velké plus. Možná to zní divně, ale zatím pro mě výše mzdy není rozhodující, takže dokážu spíše ocenit to něco navíc, co firma nabízí. Na konci pohovoru jsem skládala test z Excelu, ale nebylo to nic tragického. Ptali se mě, jak ohraničit tabulku, jak sloučit nebo sečíst dvě tabulky, jak poslat e-mail se skrytou kopií, jak napíšu zavináč :)) Pro mě naprosto základní věci, které člověk na počítači ovládá, ale pro někoho to může být konec světa.

zdroj: https://technet.microsoft.com/en-us/library/ee176994.sept07-02(l=en-us).jpg

Z pohovoru jsem měla dobrý pocit, personalistka byla příjemná a spíš jsem si přišla jako na pokecu o svým pracovním životě. Asi to závisí na pozici od pozice, ale pokud se někdo chystáte na pohovor, tak můžu doporučit jediné: Neberte to moc vážně! Prostě si popovídáte s cizím člověkem a když budete přirození a klidní, tak máte aspoň ten základ v kapse. Já jsem se třeba i oblíkla tak, jak chodím normálně, ale je fakt, že mám v tomhle výhodu, protože chodím furt v sukních nebo šatech. Každopádně ale nabídek volných míst je teďka opravdu hodně, takže šance tu furt je.
Přeju vám hodně štěstí, pokud jste ve stejné situaci a věřte, že to nakonec klapne :)

Já vás nebudu moc napínat s tím, jak to dopadlo, takže to místo jsem nakonec získala :)

Krásný poslední předvánoční týden!

Váš Andreják

1 komentář:

  1. Gratuluji :-) Taky si myslím, že by měl pohovor probíhat přátelskou formou a hlavně by měl končit tak, aby ve finále zvítězily obě dvě strany. Přesně o to se snaží například v E.ONu, tedy alespoň podle toho, co píšou v tomto rozhovoru :-)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...