čtvrtek 7. června 2018

Co se všechno dělo v květnu 2018?

Hurá! Mám dva dny volna, květen je za námi, červen v plném proudu, takže to znamená jediné: tradiční měsíční shrnutí. Květen byl letos vyloženě letním měsícem. Všechno bylo o hodně posunuto, včetně mojí každoroční alergie, která většinou propuká právě až v červnu. Kuba už otrhal třešně a teďka jsem na FB koukala na fotky, že lidi sbírají borůvky! Díky tomu počasí jsem v květnu žila v tom, že je už červen a v práci v docházce jsem se divila, kam zmizela ta moje dovolená, kterou mám až za 14 dní :D. Něco do sebe tohle počasí ale má, stihla jsem letos už tolik výletů, kolik snad nikdy.

Vykvetla mi fialka

A nejen výletů, pojďte se kouknout se mnou, co všechno si květen přichystal.

- Ačkoliv jsem měla mít na 1. máje volno, nakonec jsem ho strávila pracovně kvůli nemoci kolegyně. Ničemu to ale nevadilo, protože právě díky počasí jsme si i tak stihli s Kubou dát muck pod už odkvetlou třešní a udělali takovou mini grilovačku.

A byla to docela romantika :)

- Pravidelně jsem začala dojíždět do práce na kole. V předchozích zaměstnaních jsem se takto dopravovala normálně každý den, ale tady to bylo trochu složitější s uschováním kola. No nakonec to za mě vyřešila švagrová, která mi půjčila svoje přes 20 let starý žlutý kolo. Od té doby jsme já a Žluťák nerozlučná dvojka, i když mu už jednou během cesty upadla šlapka :D. Každý den spolu ujedeme cca 15 kilometrů a zabere mi to asi 50 - 55 minut. Nakonec jsem v květnu najela něco málo přes 300 km a je to super, protože si už nemusím speciálně vyhrazovat čas na sport.

- Prodloužený víkend jsme strávili v mých milovaných jižních Čechách a myslím, že na to budu vzpomínat ještě dlouho. Vydali jsme se do Tábora, Písku a Strakonic a články z tohoto výletu si můžete přečíst tady a tady. Jižní Čechy jsou pro mě až taková láska, že na tu dovolenou za 14 dní jedeme taky tam. Tentokrát čeká Bechyně!

- Díky tomu letnímu počasí jsme se taky skoro denně oddávali grilovačkám. Bylo to úplně super, protože já fakt zbožňuju teplý letní podvečery a hlavně i Čenda s námi mohl být venku

- V květnu probíhala i moje oblíbená PechaKucha Night, kde jsem nemohla chybět.

- Po skoro týdnu stráveném v práci jsem se dočkala 3denního volna a vyrazila za Léňou do Prahy dodatečně oslavit její narozeniny. Byl to super holčičí den, který jsme strávily v Kavárně co hledá jméno, nakoukly do LK na Andělu a šly si vyzkoušet nějaké letní šaty. A pak jsme se zprasily v Mekáči :D

Nákupy v LK

- Ještě ten večer jsem se vydala s Kubou a Michalem na tradiční Muzejní noc. Každý rok se snažím v HK vybrat místa, na kterých jsme ještě nebyli. Letos to byla zrekonstruovaná Galerie moderního umění, která se teda fakt povedla, a Galerie Petrof. Panebože, tam to bylo tak boží, že jsem ani nestihla fotit. Mohli jsme si třeba zahrát na piana za 3 a půl mega, což bylo samo o sobě velkým zážitkem. Škoda, že samotné prohlídky muzea byly obsazené, ale tak aspoň máme důvod se sem vypravit zase za rok.

- Druhý den jsme se vypravili na bowling a já jsem trhla svůj rekord na 118 bodů! Koukala jsem jak péro z gauče, že se mi tohle povedlo :D.

Fotka hrozná, ale je to tam! A navíc jsem skončila druhá :D

- Se ségrou jsme se můj třetí a poslední volný den vydaly na nečekaný výlet na naši bývalou chalupu. Odstartovaly jsme tím tzv. Tour de retro. Přesně tak jsme si pojmenovaly to naše výletování, protože se na něm vydáváme na důležitá místa našeho dětství.

- Konečně jsme koupili letenky do Gruzie! Na konci září vyrážíme! :)

- A hned další pátek se stal startovním dnem opětovného výletního víkendu :D. V pátek jsem strávila v Neratově a sobotu v Košumberku, Mladočově (naše táborní místo se ségrou) a Vysokém Mýtě. A ano, sobota byla opět součástí Tour de retro. Musím říct, že ty výlety jsou boží. Zpíváme v autě, smějeme se, vzpomínáme... Článek si můžete přečíst zde.

Moje nečekané selfie s chroustem :D

- Byl taky nejvyšší čas objednat právě tu dovolenou na červen. Většinou mám tohle všechno zařízený tak 2 měsíce dopředu, ale tentokrát jsem čekala kvůli datu křtu knížky Černooká. Na ten se chci vydat a jakmile jsem zjistila, že bude 20. června, bůkla jsem ubytko v Bechyni. Nebudu vám lhát, že jsem se skoro nemodlila, aby furt byla volná ta překrásná Pštrossova vila, a co myslíte? Byla! Já už se tak strašně nemůžu dočkat, až tam budeme!
Pokud se ubytováváte přes Booking.com, tak vám opět nabízím slevu. Klik sem. Pokud si přes tento odkaz objednáte ubytování, získáte slevu 10 %.

- A jak už jsem psala na začátku článku, v květnu probíhal velký sběr třešní. Kuba se rozhodl udělat marmeládu a sirup. Marmeláda je skvělá, sirup jsem zatím nechutnala :)

A do toho ještě jahodové období :)

- Květen byl taky měsícem stráveným s korekturou knihy pro děti mé kamarádky. Momentálně se rozhoduje o jménu hlavního hrdiny, tak se můžete mrknout na FB a IG.

Mezi tím vším jsem taky třeba zvládla přečíst 10 knih, za což jsem na sebe fakt pyšná. Červen už se taky rozjel v dost zběsilém tempu, takže já si ho jdu dál užívat. Jsem si stopro jistá, že dnešní den bude opět jedním z těch mých 100 prožitých!

Krásný čtvrtek vám všem!

Váš Andreják

A na závěr si nedáme výjimečně Čendovo okénko, ale žrací okénko :D

Kolega vařil pivo, tak jsme dostali ochutnávku domů :)

Tuhle mega porci jsem dostala u Číňanů... no nesežrala jsem to, i když jsem se fakt hodně snažila :D

Kuba vařil

Tradiční kafíčko u Kubových rodičů

A pizza taky nesmí chybět :D

Pizza č.2

Slaný karamel ... to byl taky mega zážitek

Hradecké borůvky! Panebože!

Pistáciová z výletu

Nečekaný nález v lednici :D

A tohle! Tohle!!! byl Kubův nejlepší výkon ever :)

Výpečky si dávám tak jednou za rok a tentokrát na ně došlo v květnu :D