čtvrtek 21. června 2018

Největší travel překvapení prvního půlroku 2018 - Bechyně

Už jsou to 3 dny, co jsme se vrátili z letošní první vícedenní dovolené, a já stejně stále nenacházím čas, abych se vrhla na roztřídění fotek a napsání článku. Letos je ta dovolená totiž úplně jiná než ty roky předtím. Nejsme celý týden na jednom nebo dvou místech, ale tentokrát rovnou asi na pěti, což je naše premiéra. Každý den je nabitý od rána do večera zážitky a já je nestíhám ani zpracovávat, natož o nich psát.

Dneska jsme se ale vrátili celkem brzo z jednoho výletu, venku konečně po několika týdnech prší, a tak jsem se po domácích pracech rozhodla vrhnout i na sepsání první části naší červnové dovolené. A tou byl 4denní pobyt v krásném městě, které mi prozatím naprosto unikalo mezi prsty - v Bechyni.

Narazila jsem na ni úplně náhodou a to přes instagram díky Katce. Když jsme před měsícem korzovali po Táboře a Písku, zmínila se u mýho IG postu, ať se stavíme taky v Bechyni, že nebudeme litovat. Já jsem nastartovala google a upřímně doslova čuměla s hubou otevřenou. Naprosto jsem nechápala, jak jsem nemohla o tomto překrásném městě neslyšet. Já takový velký milovník jižních Čech! A teďka měsíc poté můžu s naprosto klidným svědomím říct, že opravdu nelitujeme.

Bechyně má totiž snad úplně všechno, co my s Kubou od dovolené očekáváme.

1) Dá se tam dostat vlakem a to dokonce teďka v létě vlakem historickým. Naprosto nás to dostalo, když jsme viděli, čím to vlastně pojedeme. To jsme ale ještě netušili, co nás čeká za jízdu. V Bechyni se totiž vlak dostane přímo na silnici a během jízdy po mostě se z něho stane tramvaj. Musí jet celkem pomalu a vy díky tomu máte celou Bechyň jak na dlani. Je to opravdu krásný zážitek.

Výhled z vlaku

2) Bechyně nabízí památky technické, historické i přírodní. Najdete tu zámek, klášter, lázně, Bechyňské mosty - hlavně Duhu, židovský hřbitov, městskou věž, kostely, to vše zasazené do úžasné přírodní scenérie.

3) Dá se najíst ve více podnicích, takže máte na výběr a nejste odkázaní jen na jednu hotelovou jídelnu. My jsme nejvíc jedli v Protivínce, do které nedoporučuji jít vyloženě dovnitř. Tam to totiž vypadá jak největší pajzl, ale venku na zahrádce se jí parádně.

Na ledovym kafi jsem hodně ujížděla celou dovolenou

Mango a extra čokoládová

Tenhle salát s hermelínem byl opravdu výbornej

Rajsou jsem si dala v Týně

4) Výběr ubytování je snad nekonečný - Bechyně vám nabídne jak hotely, tak domácí prostředí v místních vilách, které jsou naprosto úchvatné. My jsme nakonec jednu z těch vil vybrali a musím říct, že to byl teda neuvěřitelný zážitek. Takže pokud si občas potrpíte na přidanou hodnotu u ubytování, tak doporučuji Pštrossovu vilu u klášterní zahrady. My jsme bydleli v modrém pokoji a jen se podívejte sami, jak to tam bylo boží.

To rádio jsem si úplně zamilovala a podobné budeme mít jednou v koupelně. Hrálo totiž skvěle.

Dále se dá ubytovat ve vile Lidušce nebo Elektře, kde musíte minimálně navštívit jejich kavárnu. Nejenom, že vám připraví výborné nápoje, ale to prostředí, to chcete zažít!

Vila Elektra

Domácí limonády byly bezkonkurenční

Interiér a celý hotel je dog friendly

5) Klidné, tiché místo, kde to ale i žije. Přes den se modlíte, abyste si měli kam sednout na oběd a večer se v klidu můžete projít po městě a udělat si krásné fotky bez lidí. To je prostě ideál.

6) Toto je pro mě nejdůležitější bod - mají tu luxusní zmrzlinu! Jako ta jejich mangová, to byl opravdu ráj.

A co jsme tu teda dělali my?

Jelikož nám vyšlo fakt parádní počasí, tak jsme veškerý čas trávili venku. Hned první den příjezdu jsme si prošli historické centrum, zámecké zahrady, ubytovali se a zašli si na kafe do Vily Elektra.

Zámek

Pohled ze zámeckých zahrad na klášter

Klášter

Taky jsme si vylezli na městskou věž, v které najdete i malou světničku, která je zařízená v chalupářském stylu z dřívějších dob. Já tam byla jako doma, protože přestě takhle doufám, že to u nás doma jednou vypadat bude!

Výhledy z věže

Druhý den jsme se rozhodli projít okruh po bechyňských vyhlídkách a mostech. Došli jsme až na hřbitov s nádhernými litinovými kříži a s naprosto zdrcující atmosférou. Během chvilky se mi tam udělalo tak špatně, že jsem musela odejít. Nevím, čím to bylo, ale součástí tohoto hřbitova je i hřbitov dětský. Asi mě to prostě vzalo víc, než jsem čekala.

Lázeňský dům

Tady jsme snídali :)

Kuba musel odpoledne pracovat a já se aspoň mohla sejít právě s Katkou, která za celý tento náš výlet mohla. Znáte ten pocit, kdy s někým mluvíte poprvé v životě a přitom máte pocit, že ho znáte už hodně dlouho? Kdy najednou zjistíte, že máte společných mnohem víc věcí, než jenom stejného zaměstnavatele a lásku ke knihám? Tak přesně tohle se mi stalo právě s Káťou. I teď, když si na to vzpomenu, tak mám úplně husí kůži. Bohužel jsme si toho nestihly říct moc, takže doufám, že se brzy vypravím zpět právě směr Bechyně a budeme mít mnohem víc času si pořádně pokecat.

Káťa mě vzala pod most :D

A byl to docela zážitek :)

Den před odjezdem jsme se rozhodli strávit celý v přírodě. Vypravili jsme se proto s Kubou podél řeky Lužnice do Týna nad Vltavou. Šli jsme po stezce na Onen Svět a musím říct, že ohromená jsem byla skoro hnedka po opuštění Bechyně. Tuhle trasu rozhodně doporučuji - můžete omrknout ferratu nad řekou a případně se na ni vydat, projdete se po galerii a celou cestu míjíte chatové oblasti a říkáte si, že to asi musí být fakt super tady bydlet.

Tuhle fotku miluju!

V Kolodějích jsme si vyfotili zámek a pokračovali dál na vyhlídku Semenec. To jsme teda ještě netušili, že z té vyhlídky bude krásně vidět Temelín. Úplně mi to vyrazilo dech, protože takhle blízko jsem tomu obrovskému kolosu ještě nebyla. Vypadá to vážně úchvatně.

Samotná rozhledna je teda hrozná :D

Samotný Týn mě až tak nezaujal, ale byla jsem ráda, že jsme tu cca 15kilometrovou trasu nakonec absolvovali. I cesta může být cíl, že? :)

Z posledního dne už žádné fotky nemám, jelikož jsme ho stejně skoro celý strávili na cestě. Přece jenom od nás z HK do Bechyně je to cca 5 hodin vlakem. Rozhodně toho času ale nelituji, protože tyhle 4 dny za to fakt stály, a já se teďka už těším, kdy se tam vydám znovu.

Pokud někdo uvažujete o tom, podívat se do jižních Čech, tak neváhejte. Tato část republiky stojí za to vidět, tak snad jsem někomu z vás to rozhodování usnadnila. Já se jdu zatím už pomalu a jistě vydat vstříc dalšímu výletu. Zítra máme v plánu Litomyšl a to je poslední bod mého snad úplně prvního travel wishlistu, který jsem zveřejnila už před pár lety. Konečně budu mít splněno! :D