středa 29. srpna 2018

New In červenec 2018 - knihy

Stále nemůžu uvěřit tomu, že mám DVA dny volna po sobě. V srpnu se z toho stal takový luxus, že úplně čumím, kolik toho najednou stihnu a ještě si odpočinu. A jednou věcí, kterou jsem stihla je právě dnešní článek. Jak vidíte, jedná se o novinky, které jsem pořídila v červenci, a jelikož je už konec srpna, bylo docela načase s tím vyjít ven.


Knihy pořízené v červenci jsem sehnala po různých místech. Houbařku jsem koupila jako suvenýr v Jeseníku a Ztracené koťátko, Srdeční záležitost a omalovánky jsme objednaly s kolegyní přes Knižní klub. Pravidelně tam využíváme slevy, takže ani červenec nebyl výjimkou. Další objednávku plánujeme v září :).



Houbařka
Kniha, o které se dost mluví, všichni ji chválí a já kolem ní akorát jen furt chodím. Ne, řeč není o Haně, tu dostanu až k svátku, ale o neméně povedeném kousku a to Houbařce. Teď už můžu říct, že to byla pecka, protože ji mám přečtenou, ale o tom chci psát až tak za týden v pravidelném měsíčním shrnutí. Dneska vám poskytnu aspoň anotaci.



Houbařku jsem si přivezla z dovolené v Jeseníku a musím říct, že odolávala velké konkurenci. Sehnala jsem ji v nádherném malém knihkupectví Domeček, kde bylo knih doslova přehršel. Vyskakovaly na mě z polic, ležely přímo přede mnou a já si měla vybrat. No nakonec to vyhrála právě Houbařka, jelikož mi tak nějak pasovala k tomu prostředí, kde jsme trávili dovolenou. A nelituji!


Anotace:
Co všechno se dá najít v lese? Mladá Sára žije ve staré chalupě na Šumavě a živí se sběrem hub. Každé ráno si obuje letité pohorky, popadne košík s utěrkou, v kapse pohladí ostrý nožík a vyrazí. Už sedm let chodí po stejné trase, sedm let od jara do podzimu sbírá houby na týchž místech a prodává je za pár stovek jedné hospodě. Jako dobrovolná poustevnice se s nikým nepřátelí ani neopouští Pošumaví. Jen občas vyrazí za psychiatričkou do Plzně přesvědčit ji o svém vyrovnaném duševním stavu. Zpráva o matčině smrti proto Sářin život příliš nezmění. Zúčastní se pohřbu, setká se s bratry, kterým se už dávno odcizila, a vrátí se zpátky do lesa. Jenže co se zdá jako nepatrnost na povrchu, bouřlivě bují pod ním. Dědické řízení do jejího života navrátí rodinu, která ji zavrhla. A domek se postupně rozpadá. Obchody nejdou. Začíná být jasné, že Sára bude muset svůj houbařský způsob života opustit. A jedinou cestou ven je přestat odvracet oči od toho předchozího. Viktorie Hanišová zpříma a zároveň citlivě měří, co vydrží dětská duše a kde jsou hranice rodiny. Román Houbařka je příběh předem neúspěšného pokusu utéct traumatu. Občas ale nejde neutíkat.

Ztracené koťátko
Když objednáváme s kolegyní zlevněné knihy z KK, tak vlastně nikdy předem nevíme, co se nám do košíku dostane. Když to řeknu narovinu, tak vybíráme podle obálek a pokud obálka zaujme, čteme anotaci. A nebylo tomu jinak ani v případě Ztraceného koťátka.



Tahle překrásná knížka neobvyklého formátu je vánočním příběhem. Už jenom proto jsem ji tam prostě nemohla nechat, protože si pomalu skládám vánoční TBR jako jsem měla loni a osvědčilo se mi to. Knížka je navíc plná ilustrací a já se popravdě už fakt nemůžu dočkat, až se do ní začtu. Snad to vydržím aspoň do listopadu.



Anotace:
Zvířátka jsou pro Mandy Hopeovou tím nejdůležitějším na světě. A v Arše zvířat, proslulé veterinářské ordinaci svých rodičů, nachází neustále nové kamarády. Na letošní Vánoce chystají ve Welfordu speciální akci, při níž plánují vybrat peníze pro malou, vážně nemocnou Alex Hastingsovou, aby mohla odletět na operaci do Ameriky. Alex má koťátko Sluníčko, které miluje víc než cokoli jiného na světě. Když pak Sluníčko jednoho dne záhadně zmizí a zůstane kdesi venku ve sněhu, zlomí to Alex téměř srdce.
Dokážou Mandy s Jamesem najít koťátko včas – a dát tak Alex ten nejlepší vánoční dárek?


Srdeční záležitost
A ani v případě Srdeční záležitosti tomu při výběru nebylo jinak. Přebal prostě prodává. I když asi naštěstí ne tolik, protože by se tahle kniha jinak nedostala do výprodeje. Dle anotace předpokládám, že půjde o YA příběh, které já čtu celkem hodně, takže by se mi mohla kniha líbit. Hodnocení má taky celkem slušné, jedno hodnocení se dokonce zmiňovalo o podobnosti s Hvězdy nám nepřály, tak uvidíme.



Anotace:
Pokud bychom chtěli najít ukázkový příklad šťastné holky, našli bychom ho v Camille. Studuje poslední ročník gymnázia na malém městě, je obklopena partou nerozlučných kamarádů, se kterými se zná už od školky, a jako všichni lidé jejího věku si klade spoustu otázek o životě, lásce a přátelství. S blížící se maturitou se dny začínají plnit starostmi s učením, profesory a rodiči. Camille ale brzy přijde na to, že skutečné problémy vypadají docela jinak: nedlouho před maturitou zjistí, že její nejlepší kamarádka Lea trpí nevyléčitelnou nemocí. Je to šok. Co teď? Přijmout krutou pravdu, anebo se držet naděje na zázrak? I přes tíhu situace a vlastní strach se Camille a ostatní spolužáci snaží být Lee oporou, tráví s ní čas a především dělají všechno pro to, aby byla Lea šťastná a spokojená. Před krutou diagnózou se ale jen tak utéct nedá a nikdo vlastně neví, kolik času Lee zbývá. A tak je nutné nepromarnit ani minutu, užívat života a vytvářet si na Leu jen ty nejlepší vzpomínky... 

Zimní pohoda
Na letošní zimu jsem si dala předsevzetí začít konečně pořádně vymalovávat ty haldy omalovánek, co mám doma. Konečně mám pořádné pastelky, během zimních večerů bude snad i čas, tak bych s tím měla něco začít dělat. A abych se k tomu opravdu dokopala, tak chci začít omalovánkama s mojí nejoblíbenější tématikou - Vánocemi. No snad se zadaří :)




Anotace:
Je vám zima, za oknem šedo a sychravo a jaro ještě daleko? Svařte víno se skořicí, oloupejte pomeranč, zabalte se do svetru po babičce, půjčte si od dětí pastelky… a nechte se unášet Zimní pohodou. Přenese vás do země věčného ledu, kde se na sněhových vločkách třpytí slunce, jas modré oblohy vás nutí přivřít oči a vzduch ostře štípe do tváří. A v duši klid a mír…  



Na závěr bych jenom ráda napsala, že jsem na sebe fakt pyšná, jak se držím zkrátka, co se týče nákupu nových knih. V LK jsem dodržela pravidlo 5 knih a za srpen jsem si ani jinou knihu v normálním knihkupectví nekoupila. Opravdu se musím pochválit :). No, myslím, že to v září zase doženu, tak malá přestávka docela bodla.

Krásné babí léto vám všem!

Váš Andreják

2 komentáře:

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...