úterý 6. srpna 2019

Druhý prázdninový a Kubův narozeninový výlet - Broumov

Nemůžu ani uvěřit tomu, že jsme se letošní léto konečně někam dostali! Kuba ale slavil kulatiny, takže i kdyby trakaře padaly, tak se narozeninový výlet konat musel. Broumov jsme sice plánovali až o dovolené, ale vzhledem k tomu, že dovolená vlastně moc dovolená nebude, rozhodli jsme se vydat tam právě teďka o víkendu. A musím říct, že jsem byla opravdu hooodně mile překvapena.





Trochu by se naše objevení Broumova dalo přirovnat k loňské Bechyni. Sice na internetu vidíte krásné fotky, slyšíte o tom místě plno pozitiv, ale dokud si to nezažijete na vlastní kůži, nevěříte. A tady se to opět potvrdilo na 100 %. Mě na Broumov nalákala Petra z Restlesschild, jelikož její fotky klášterní knihovny byly naprosto dechberoucí. Nedalo se nic dělat, to jsem prostě musela vidět na vlastní oči.


Tuhle fotku miluju. Člověk by řekl, že je to v Praze :)


Jako vždy jsme to cíle dojeli vlakem a už jenom tu cestu vážně doporučuji, jelikož máte pocit, že jste vyrazili na konec světa. Pohledem z okna se kocháte nádhernou přírodou, všude na kopcích se pasou ovečky a rozprostírají se nekonečné lesy... To zní skoro jak z reklamy :D.

Uvítalo nás malinkaté nádražíčko na konci světa

Nejdřív jsme vyrazili na náměstí a do IC pro razítko a minci, to byla prostě povinnost. A už to náměstí se mi zalíbilo opravdu hodně. Je vidět, že město se o něj stará, domy dostávají novou fasádu, obchody fungují (i když ne úplně všechny). Udělali jsme pár fotek, ale jelikož nás tlačil čas a hlad, přesunuli jsme se ke klášteru, což byl pro nedělní výpravu hlavní cíl.




Mezitím, co jsme čekali na jídlo U Tří růží, Kuba skočil pro vstupenku na prohlídku ve 14 hod. Restaurace patří ke klášteru, ze zahrádky vidíte přímo do kasy, kde prodávají vstupenky a jen tak mimochodem ji najdete i v Gastromapě Lukáše Hejlíka. Myslím, že to místo si zaslouží, jelikož jsme si opravdu hodně pochutnali. Já si dala kančí ragú a Kuba půlku kuřete a chutnalo nám oběma. Navíc mají krémové polévky a to já miluju snad úplně nejvíc.




Před samotnou prohlídkou jsme ještě stihli skočit na "vyhlídku", z které jsme si nafotili město a okolní kopečky, a ve dvě už poslušně čekali na místě začátku prohlídky.






Šlo s námi celkem hodně zahraničních turistů a musím říct, že samotná prohlídka byla udělaná opravdu zajímavě. Místo chrlení různých dat, která si nakonec beztak nikdo nepamatuje, nám průvodce vyprávěl zajímavosti, pokládal hádanky a dal nám hodně prostoru k dotazům. Většinou se jich vždycky pár objevilo, takže se člověk dozvěděl i další informace, na které by ho třeba nenapadlo se zeptat.





V klášteře momentálně bohužel nežije žádný řeholník, zato tam mají otisk Turínského plátna. Ať už na to věříte nebo ne, tak samotný fakt, že toto plátno je někde ze 17. století, stojí rozhodně za zmínku. Pro mě byla samozřejmě vrcholem již na začátku zmiňovaná knihovna, kde se bohužel dochovalo už "jen" 17 tisíc svazků, ale i tak jsem šťastná, že jsem tuto místnost mohla vidět na vlastní oči. Zážitek je to nepopsatelný a v podstatě nepřenesitelný. Pro mě jako pro milovníka knih na celý život.


Strop v knihovně




Po knihovně jsme navštívili ještě klášterní kostel, který mě už dostal naprosto. Tolik krásy na jednom místě už můj mozek ke konci moc nezvládal zaznamenávat, takže díkybohu za ty foťáky, že jo! :D Však se podívejte sami, jestli tahle nádhera za těch 130 Kč/os. stojí. Já myslím že teda stopro.



Foto z vnitrobloku kláštera - takhle vypadal dříve celý klášter po převzetí po komunistech

Z Broumova jsme nakonec odjížděli ještě o hodinu dýl, než jsme původně plánovali, a s tím, že jsme vlastně skoro nic nestihli. Vůbec to ale nevadí, protože se sem plánujeme vrátit příští týden, kdy máme právě tu již zmiňovanou dovolenou nedovolenou. Na tohle se ale čas najde, takže doufáme, že snad bude přát počasí, vezmeme kola a projedeme si okolní kostelíčky.

Už se nemůžu dočkat!

A co vy? Jak užíváte druhý prázdninový měsíc? Byli jste někdy v Broumově?

Přeji vám krásné srpnové úterý!

Váš Andreják

A aspoň jedna společná s oslavencem na závěr :)

8 komentářů:

  1. V Broumově jsem nebyla, ale město vypadá krásně. Mám přesně ráda takove objevování :) Já jsem taky byla na nějakých výletech a moc si to užívám :)
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viď! Já tohle nečekané objevování taky miluju :) a nejlíp, když u toho ještě nejsou davy lidí :D. Tak si pořádně užij zbytek prázdnin a přeji co nejvíc krásných objevených míst :)

      Vymazat
  2. Ty jo, vy si výletíte a já zase tiše závidím. :D V Broumově jsem kdysi byla s rodiči, ale bylo mi jedenáct a už si to moc nepamatuji. I když když tak nad tím přemýšlím, v té knihovně jsme taky byli!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, já se teprve teďka dostala k dočítání tvých článků z Lipska a úplně koukám, jak jsi tam už dlouho. Je mi hrozně líto, že jsem na tvůj blog teďka vůbec neměla čas! Moc držím palce a často na tebe myslím, protože i když já nejsem v Německu, tak si taky stále zvykám na nové prostředí... A moc nevýletíme, letos na to skoro není čas :( tak snad se to zlepší na podzim a ty si taky už nějak zvykneš :)

      Vymazat
  3. V Broumově jsem ještě nebyla,ale vaše reportáž mně nadchla.Ráda jezdím na výlety a objevuji nové místa.Moc pěkné fotky jste nafotila,zajimavé povídání.Mějte se moc hezky,užívejte léto.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to počkejte ještě na článek, který vyjde dneska! Vrátili jsme se o týden později a objevovali jsme okolní přírodu a kostelíčky. Naprosto mi to tam vzalo dech :) Mockrát děkuji a užijte si také zbytek léta :)

      Vymazat
  4. Ta knihovna je nádherná! :O To bych chtěla někdy vidět na vlastní oči.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla naprosto překrásná! Na zámku Kačina mají prý také nádhernou knihovnu, takže už se nemůžu dočkat, až vyrazím tam :)

      Vymazat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...