středa 1. května 2019

(Ne)přečteno v dubnu 2019 📚

1. máj, lásky čas, blablabla...
Duben proletěl rychlostí blesku a já opět sepisuji měsíční shrnutí přečtených knih. Tentokrát však o hodně kratší než všechny ostatní od začátku roku. Ano, jaro je na počtu knih znát. Na víkendy pravidelně odjíždíme pracovat na novém domě, taky jsem měla jednu minidovolenou a rázem je z toho jen 5 přečtených knih. Na strany to dělá sumasumárum 1216, což až tak tragické není. V dubnu jsem ale přečetla pár knih, které opravdu stály za to, abych s nimi svůj čas strávila.

A jaké knihy to teda byly?



Noc s Audrey Hepburnovou
A začneme zrovna knihou, která teda stála doslova za starou bačkoru. Díkybohu i cenově, takže mě to tolik nebolelo. Noc s Audrey jsem kupovala naštěstí v akci a fakt jsem ráda, protože vím, že jsem po ní pokukovala už dřív. Člověka naláká krásná obálka a ani recenze nezněly špatně... Ale bylo to naprosto strašný. Já málokdy nějakou knihu haním, protože většinou si na ní něco dobrého vždy najdu, ale tohle? To byl prostě děs běs.


Kniha byla plná naprosto trapných situací, za které se sám čtenář musel stydět, i když se ho nijak netýkaly. Ze začátku jsem vůbec nechápala, kolik teda hlavní hrdince Libby je let, jelikož se chovala jak retardovaná, a zlatým vrcholem byl příchod samotné Audrey. Ta působila, jak kdyby jí provedli minimálně lobotomii mozku a ona utekla z léčebny pro duševně choré. Uf, knihu jsem dočítala z posledních sil skoro se znechucením a stane se prvním příběhem, který po nafocení na článek poputuje do knihobudky na nádraží. Tohle doma mít fakt nechci.

Je tu přece Ježíšek
Po tom právě prožitém peklu jsem si musela zlepšit chuť něčím smysluplnějším, a tak jsem sáhla po svém oblíbeném tématu - po Vánocích. A jako vždy to bylo to nejlepší, co jsem mohla udělat. Tuhle malou knížečku jsem dostala od kolegyně k narozeninám. Už jsem ji měla i delší dobu na svém wishlistu, takže mi udělalo opravdu radost, když jsem zjistila, že se jako dárek schovává v tašce právě tento skvost.


Jedná se o krásnou duchovní knihu nejen pro věřící. Jednotlivé příběhy uvnitř jsou zapsané vzpomínky různých lidí a připomínají, co by pro nás mělo být nejdůležitější. Je to kniha příběhů plných pokory, lásky vůči sobě navzájem i vůči přírodě. Tohle bylo prostě něco naprosto překrásného!

Nesmrtelný příběh
A také v dubnu došlo na společné čtení s Marge. Nesmrtelný příběh jsem rozečítala paralelně s Je tu přece Ježíšek, protože jsem si ho potřebovala prokládat něčím oddychovějším. Magický realismus, pod který právě Nesmrtelný příběh spadá, je totiž žánr, na jehož čtení se musíte opravdu soustředit. Je plný prolínání snového světa s realitou, a proto je potřeba pekelná soustředěnost, aby vám neunikl ani jeden jediný detail, který může být klíčový.


A v případě tohoto příběhu to nebylo jinak. Nesmrtelný příběh je navíc plný děje, který vychází z ruské mytologie a pohádek. Pro mě jako naprostého laika v tomto oboru to znamenalo věčné odbíhání ke googlu, abych zjistila, kdo je kdo, proč se teďka děje tohle, proč se tahle postava chová zrovna takhle atd. atd., ale rozhodně to stálo za to! Já jsem z knihy byla nadšená. Byla drsná, syrová, plná magických postav a hlavně skvělého děje. Pokud jste příznivci magického realismu, tak naprosto všemi deseti doporučuji! Za 49 Kč z LK to považuji za jeden z kupů roku.


Průvodce pro vysoce citlivé lidi
Ihned poté, co jsem v LK sehnala publikaci o hypersenzitivních dětech, věděla jsem, že si o tomto tématu musím načíst mnohem víc. Když pak Anie Songe na svém IG zveřejnila fotku Průvodce pro vysoce citlivé lidi, bylo jasné, že tuhle knihu beru. Nakonec jsem ji dostala od své nejlepší kamarádky k narozeninám a asi jí nepřestanu být nadosmrti vděčná. Tohle je totiž přesně ten typ knihy, který mění život.


Myslím si totiž naprosto upřímně, že může změnit hodně lidem život k lepšímu. Já jsem o sobě spoustu informací už věděla, ale plno jsem se jich i celkem překvapivě dozvěděla, třeba co se týká partnerských vztahů. Dozvíte se, proč vysoce citlivé lidé podléhají závislostem, proč se špatně zamilovávají, jak prožívají rodičovství... Hlavně ale poradí, jak přežít klasický den plný vjemů! Pro mě se stala skoro záchranou, jelikož si skoro celý život sama se sebou nevím rady. Už jsem si přišla jak naprostej magor, protože je rozdíl být introvertem, těch už kolem sebe pár mám, nebo být vysoce citlivým introvertem. To už je v mnoha případech opravdu na provaz. Prosím, přečtěte si tuto publikaci všichni, jelikož nikdy nevíte, kdy se s hypersenzitivním člověkem setkáte.


Čtenář z vlaku v 6.27
Čtenáře jsem kupovala ve výprodeji doslova za pár korun, myslím, že mě přišel na závratných 14 kaček, takže jsem neočekávala žádný zázrak. Vím, že mě už dřív zaujala obálka i anotace, takže když jsem pak viděla tuhle velkou slevu, neváhala jsem ani minutu. A teďka po přečtení popravdě moc nechápu, proč tak krásný příběh skončil za tuhle cenu.


Celé čtení jsem si neuvěřitelně užívala a bylo pro mě velikým překvapením. Knihu jsem si zařadila do takové své vlastní kategorie současných francouzských autorů, kteří jsou fakt experti na hodně zvláštní příběhy. A já to miluju! Nechci vám prozrazovat moc z děje, jelikož knížka je to útlounká, takže se bojím, abych neprozradila moc. A to je asi jediné mínus tohoto příběhu - chtěla bych pořádně propracovaný a rozvedený děj aspoň na 500 stran! Jinak nelze vytknout vůbec nic.


Po dlouhé době se mi podařilo dočíst poslední dubnovou knihu opravdu poslední den v měsíci a dnes jsem už rozečetla první knihu měsíce května. Prvních 14 májových dní budu trávit skoro nonstop v práci, takže doufám, že tak trochu chytím svůj ztracený dech a opět se naplno ponořím do knižních příběhů. Moc mi to čtení chybí!

A jak jste v dubnu dopadli vy? Dejte vědět v komentářích :)

Užijte si zbytek volného dne a zase brzy se těším na čtenou.

Váš Andreják

4 komentáře:

  1. Škoda že ta Noc s Audrey stála za nic, obálka vypadá moc pěkně :) zaujala mě kniha s těmi citlivými lidmi :)
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mě to dost mrzelo. Ta obálka i anotace vypadala fakt skvěle, ale holt se nedá nic dělat :) Knížku jdu zítra odnést na nádraží do knihovny :)

      Vymazat
  2. Myslím, že si vedeš skvěle na to, kolik ostatních věcí stíháš! ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Vlasti <3 květen je už na tom o poznání hůř :))

      Vymazat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...