středa 8. května 2019

Várka z Levných knih XXXIX.

A je to tady! Můj poslední nákup v Levných knihách jako zaměstnanec a řeknu vám, je to vážně zvláštní pocit. S LK jsem už byla natolik srostlá, že mi přijde skoro neuvěřitelné, že tam už nebudu "doma". Nakonec jsem tam strávila přes 2 roky života a to už je znát. Kolektiv se skoro neměnil a přiznávám, že mi holky i náplň práce budou chybět. Je ale čas jít dál... Jsem ráda, že odcházím v době, kdy pozitivní vzpomínky převažují nad těmi negativními, protože jak už to u větších i menších firem bývá, většinou se snaží časem měnit a modernizovat a ne vždy je tato změna k lepšímu.



Já se s LK loučím pozitivně a to touto poslední várkou. Naštěstí jsem poslední dobou neměla čas ani chuť moc syslit do zásoby, takže nebyl problém vybrat těch 5 TOP knih, po kterých toužím. Hlavním cílem květnového nákupu bylo doplnit si sbírku poezie z Garamondu. Díky tomu jsem splnila jednu ze svých podmínek hned 4x, protože 4 knihy z 5 jsou klasikou.

Knih je celkem tedy 5 a vyšly mě na 325 Kč.


Mise zapomnění
Od autorky této knihy mám už doma v knihovně Čas mezi šitím. Sice jsem se ještě nedostala ani k ní, ale když nám přišla Mise zapomnění, věděla jsem, že si pořídím právě i tuto. Knihy mají neskutečně krásnou obálku a jejich anotace zní více než dobře. Jejich hodnocení nikdy neklesá k odpadu a celkovým laděním a tématikou si myslím, že se mi určitě budou líbit obě. Další velké plus je jejich obsažnost. Obě mají nad 400 stránek a to já poslední dobou vyhledávám opravdu čím dál tím častěji.


Cena: 39 Kč


Závěť a jiné balady
François Villon mě fascinoval už od gymplu, takže asi nikoho nepřekvapí, že jsem si od něj už musela něco pořídit. Balady budou ideální na podzimní večery a já se na ně opravdu hodně těším. Temno, deprese, beznaděj.... Závěť navíc byla sepsána autorem poté, co byl odsouzen na smrt oběšením za vraždu. Jsem opravdu hodně zvědavá na myšlenkové pochody člověka, který ví, že už ho nic nečeká....



Bratr smutek
Ani Bratr smutek nezní moc optimisticky, takže snad dostanu svojí dávku deprese i od ruského autora Lermontova. Ten byl klasickým romantickým básníkem, který i velice romanticky zemřel v 26 letech při souboji. Jsem opravdu hodně zvědavá, jestli se mi jeho tvorba bude líbit.


Kniha obrazů
A aby to Německu nebylo líto, mám tu i jednoho jejich zástupce (i když se narodil v Praze). Pro mě je tato sbírka takovou malou vzpomínkou na vysokoškolská léta, kdy jsme se samozřejmě o Rilkeovi učili. Je to trochu ostuda, ale nikdy jsem jeho tvorbu nijak zvlášť nečetla, takže si myslím, že je čas to konečně napravit. Co jsem tak z anotace pochopila, mělo by jít o verše inspirované přírodou, milostnými vztahy, úzkostmi, smutkem, takže přesně těmi tématy, kterým aspoň trochu rozumím a mohla bych je i pochopit. Snad nebudu nakonec zklamaná.

Cena: 69 Kč/ks


Meč a plamen
A když už jsem u těch Němců, tak u nich ještě zůstanu. S Heinem asi už budu mít trochu větší problém, jelikož ten se věnoval hodně politickým tématům. Uvidíme, jak se mi nakonec sbírka bude číst, protože námětem k jeho básním byla také kritika tehdejší současné německé společnosti, což by zase mohl být zajímavý vhled do obyčejného života.

Cena: 79 Kč


A to máme pro dnešek vše. Omlouvám se všem, kteří zrovna dvakrát neholdují poezii (stejně jako já  :D), ale občas člověk prostě musí opustit svou komfortní zónu, aby se něco dozvěděl a někam se dostal. Já dneska teda zrovna extrémně překračuji hranice své komfortní zóny, jelikož jsem začala konečně pořádně balit, a řeknu vám, že to je masakr! Těžko říct, jak teďka budou vycházet články, protože mám pocit, že nemůžu absolutně stíhat :D

No nic, užijte si aspoň krásný slunečný den a snad se brzy setkáme u článku z nového bydlení 🎔

Váš Andreják


6 komentářů:

  1. Taky ráda nakupuji v levných knihách, líbí se mi že tam mají i klasiku za super ceny :) zaujala mě ta první knížka, taky po ní možná mrknu :)
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta klasika je mor! Většinu z ní přečtu až bůhví kdy v důchodu, ale stejně si ji musím furt kupovat :D

      Vymazat
  2. Ježiš, tu sbírku poezie bych nutně potřebovala! ^^

    OdpovědětVymazat
  3. Vždy keď idem do ČR tak sa domov vraciam z nádielkou kníh z LK :D teraz si mi dala ďalšie tipy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto chápu :D já tam teďka přes dva roky pracovala a díky tomu mám už naprosto přeplněnou knihovnu :D

      Vymazat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...