neděle 19. ledna 2020

Várka z Levných knih XLVII. 📚❄

Krásný nedělní večer všem čtenářům přeji!
Hned na začátek článku se musím pochválit. Odolala jsem veškerým povánočním slevám v knihkupectví, včetně akce 1+3 zdarma v Luxoru. Tahle nabídka byla teda opravdu velká zkouška nervů a trpělivosti, ale podařilo se! Veškerou tuto snahu o knižní detox jsem zakončila pravidelným nákupem v LK, kde jsem si koupila pouhopouhé 3 knihy, což považuji za největší svůj uspěch v celém tomto očišťovacím procesu.

Fotit jsem původně chtěla venku, ale bohužel u nás sníh během dne roztál :(

Dodržela jsem tedy pravidlo nákupu maximálně pěti knih, klasiku zastoupila do sbírky další Jane Austen a celková utracená částka byla 237 Kč, čímž jsem se taky krásně vešla do pětistovky.


A na začátek toho všeho vám povím jeden romantický příběh o velké lásce. Kdysi dávno, ještě v dobách, kdy jsem bydlela v Hradci, jsem si zašla do kina na Atlas mraků. Pamatuji si, jak jsem po filmu odcházela z kina úplně mimo a abych to všechno mohla zpracovat, šla jsem domů pěšky. V lednu, v mrazu a sněhu. A pak jsem zjistila, že film má knižní předlohu...


Od té doby ji mám stále na svém wishlistu, ale mezitím jsem si od Davida Mitchella pořídila už jiné jeho knihy! Třináct měsíců, Hybatele a teď Hodiny z kostí. Všechny jsem sehnala v Levných knihách, dosud nepřečetla ani jednu, ale furt mě to k autorovi nějak táhne. Očekávám od něj totiž přesně to, co jsem viděla v Atlasu mraků - propracovaný, spletitý příběh s mnoha postavami, který na první pohled vypadá zmatený a naprosto na sebe nenavazující. Navíc procházející napříč různými palčivými společenskými tématy. No, tak uvidíme! Letos už se do toho chci vrhnout po hlavě.

Cena: 149 Kč


Jota ještě nikdy nezklamala, takže absolutně nechápu, že jsem v LK opět objevila knihu z tohoto nakladatelství za 39 Kč! Anotace na zadní straně odkazuje na Amélii z Montmartru a dle popisu děje očekávám příběh plný mého milovaného magického realismu. Říkám si, jak je možné, že tak krásné příběhy vůbec netáhnou? Vždyť Laura Sněžná je ten samý žánr a prodává se ve velkém... Kde je zakopaný pes?


Obálka je přitom taky překrásná a dle hodnocení jak na databazeknih.cz i cbdb.cz se jedná o počin nadprůměrný. Na obou portálech má totiž kniha okolo 80 %. Chápu ale, že v dnešní době může až pohádkový příběh působit příliš nereálně, proto více frčí různé thrillery, krimi a detektivky... Nechám se proto sama překvapit, jak to s příběhem Marty nakonec dopadne a jestli se spolu sžijeme. Třeba budu nakonec také hodnotit úplně jinak :)

Cena: 39 Kč

A na závěr tu máme klasiku všech klasik s naprosto šíleně hnusnou obálkou. Tady si možná troufnu tvrdit, že právě ta byla důvodem, proč příběh Catherin skončil v LK za tak směšnou cenu. Kdybych byla v klasickém knihkupectví a mohla si mezi vydáními Opatství vybrat, po tomhle bych stoprocentně nesáhla. Za 49 Kč z LK ale krásně doplní moji sbírku románů od Jane Austen.


Celkem mě překvapilo, jak je kniha úzká. Právě toto vydání má pouhých 270 stran. Co se tématu týče, čekám klasický naivní romantický příběh, jak už to v románech z tohoto období bývá. Myslím, že tím, že vím, co přibližně očekávat, nebudu aspoň zklamaná jako pár čtenářů přede mnou. Je prostě znát, že toto je příběh naprosto z jiného století a je třeba k jeho četbě i tak přihlížet.

Cena: 49 Kč


Tím, že jsem k Vánocům dostala plno nových knih a další si dokoupila teďka v LK, budu muset trochu předělat knihovnu. Asi si to dám jako jeden z bodů TO DO LISTu na příští víkend, protože už je to opravdu nekoukatelné. Co se mého čtení v lednu týče, jsem momentálně na počtu 3 knih. Tak trochu doufám, že jich do konce měsíce zvládnu 5, ale zas nechci moc tlačit na pilu. Uvidím, jak to bude nakonec odsejpat.

Co vy? Byli jste už letos v Levných knihách? Kolik máte zatím přečteno knih?

Úspěšný start nového týdne vám přeji a snad se tu opět brzy uvidíme! Zatím se mi daří držet tempo ve vydávání článků, což je další věc, za kterou jsem na sebe hrdá :)

Váš Andreják


2 komentáře:

  1. Mně se spousta obálek v LK líbí, ale asi bych, kdybych si chtěla něco pořídit a měla na výběr (právě typu Austenová), sáhla po něčem vizuálně hezčím. Nicméně nesuď knihu podle obalu, třeba bude dobrá! :D :D Já bych si letos chtěla konečně přečíst Rozum a cit. :)

    Měj se hezky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už se co se týče klasik docela děsím, aby to nebylo zas něco hroznýho :D ale tak Austenová snad nijak zklamat nemůže, nebo jo? :D

      Vymazat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...