úterý 5. dubna 2016

Březen - za kamna vlezem s knížkou

Březen - měsíc knihy se uchýlil ke svému konci, což znamená tradiční shrnutí mých čtenářských pokusů. V únorovém vydání přečtených knih jsem na konci článku zveřejnila seznam na březen, co bych si chtěla přečíst. Nakonec jsem z toho zvládla jen část, jelikož jsem nejdřív jednu knížku vyhrála, pak tři dostala k narozeninám a jednu na základě zveřejněného wishlistu, takže holt jsem upřednostila je. Tímto tedy děkuji Kubovi za Rozmarné léto a Bez šance, ségře za 1984, kolegyni za Sněží, sněží a Lucce z kathsworldofbooks za Dárek z pravé lásky. Plno knížek jsem si ještě i sama koupila, už jsem vám je ukazovala v článku "Akce na knihy" a nakonec jsem stihla i jednu přečíst - zbytek čekejte v dubnu :). Jelikož bylo v březnu fakt hnusně, tak mě nelákaly ani jiné aktivity než čtení a díky tomu jsem zvládla za ten měsíc zase docela pěkné číslo a to 6 knih. V jednu chvíli jsem měla dokonce rozečteno i víc knížek najednou - až takovej já jsem čtenář :D.




Marketa Lazarová
Marketou Lazarovou jsem navázavala na knížky po babičce. Musím přiznat hned, že se mi ale četla hodně těžko. Příběh i jazyk je úžasný, ale asi to bylo počasím a únavou, že jsem se nemohla vůbec soustředit, takže knížku o 190 stranách a rozměru A6 jsem četla celej měsíc. Předmluvu jsem vzdala hned po pár stránkách, protože mi bylo jasný, že jinak bych se nerozečetla vůbec. Každopádně jsem ráda, že jsem si tohle dílo přečetla. Přece jenom patří mezi klenoty české literatury a teďka mě čeká ještě film.

 
Sněží, sněží...
Zato Sněží, sněží se četlo úplně samo. Stránky utíkaly ani nevím jak a najednou byl konec. Vím jistě, že to bylo hlavně tématem, jelikož Vánoce jsou prostě moje, ale také stylem, jakým byla knížka napsaná. Ač jsem nikdy nebyla horlivý čtenář YA, tak Greena si přečtu ráda a všechny povídky v týhle knize byly podobného charakteru. I když poslední byla asi nejslabší, tak se v ní děje všech předešlých sejdou a splynou, takže jsem vlastně spokojená. Moc pěkná oddychovka.


Rozmarné léto
Další můj pokus přečíst Vančuru a to mnohem zdárnější. Knížku jsem měla přečtenou asi během dvou dnů. Ačkoliv jazyk byl opět dost složitý, tak bylo mnohem jednodušší ho přečíst a to jak díky tématu, tak díky kraťounkým kapitolám, kterém byly třeba jen na jednu stránku. Přiznávám se, že opět jsem neviděla film, takže snad se k němu postupem času dostanu.


1984
I když jde o dost depresivní téma, tak jsem tuhle knížku přelouskala jedním dechem. Naprosto nadčasová kniha o totalitním režimu - hodně ovlivněno komunismem, lidé se oslovují soudruzi, všichni si jsou rovni, kapitalisti jsou zlí lidé, neustálé opakování, jak plní normy, jak se navyšuje výroba toho a toho atd. Rozhodně bych neřekla, že knížka byla napsaná v roce 1947, určitě by se dala zasadit i do dnešní doby. Hlavně ten závěr je naprosto přesnej, jak kdybych viděla sebe, když jsem se snažila někdy něco prosadit. Naprostá zoufalost a smíření.

 
Bez šance
Bez šance byla kniha snů přesně tak, jak si ji představuju. Úžasná obálka, pevná vazba, naprosto šokující téma. Pak už se stačí jen začíst a doufat, že se vaše naděje v knihu snů splní. A ono to tak dopadlo. Na rozdíl od ostatních, co ji přečetli, jsem neměla moc vysoké očekávání a díky tomu si myslím, že se mi tolik líbila. Ke konci jsem řvala jak malá, v noci mě budily noční můry - jednou jsem se fakt vyděsila, že Kubova ruka není jeho :D No myslím, že si ji budu pamatovat na hoooodně dlouho.


Odpusť mi. Megan
Zato tahle knížka pro mě byla psycho hned od začátku. Jako začít knihu topením psa? Za prvý mi málem vyskočilo srdce z těla a za druhý jsem tu knížku ani nechtěla číst dál, protože jsem se bála, že to ten pes nepřežije! Nakonec jsem to překonala, pořádně se začetla a knížku jsem si zamilovala. Nemůžu prozradit víc než to, že hlavní hrdinka přestane mluvit poté, co ji zemře její nejlepší kamarádka. Víc opravdu říct nemůžu a ani naznačit, protože vám to prostě nemůžu udělat.


Nevím, jestli má moc smysl zveřejňovat seznam na další měsíc, protože jsem si včera zase koupila dvě nové knížky. Každopádně bych chtěla zkompletovat nakladatelství YOLI a hlavně si přečíst knížku, kterou jsem vyhrála. Pak už to bude o tom, co všechno stihnu a co nového si koupím:
  • Dárek z pravé lásky
  • Eleanor & Park
  • Všechny malé zázraky
  • Romeo, Julie a tma
  • Na větrné hůrce
  • Křídla ve větru
Pěkný začátek týdne vám všem :)
Váš Andreják

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...