čtvrtek 14. dubna 2016

Sobota v Praze po výstavách - Titanic a Slovanská epopej

Jelikož se na víkend trochu zhoršilo počasí, rozhodli jsme se toho využít a strávit sobotu v uzavřených prostorách. Vypravili jsme se do Prahy a to hned na dvě různé výstavy - Titanic a Slovanskou epopej. Obě výstavy totiž už budou trvat jen chvilku, tak jsme to chtěli všechno stihnout. No nebudu vás dlouho napínat a rovnou vám řeknu, že to bylo naprosto dokonalý. Pokud ještě někdo váháte, jestli za to dát peníze, tak říkám ANO ANO ANO!!!
Opět jsme jeli mašinkou (to nikdo nečekal, co?) a jelikož jsme zaregistrovaní v jejich systému (ČD body), tak sbíráme body na volné vstupy do Království železnic (juchuchůůůůů!). Na trase HK-Praha je teďka malá výluka, tak jsme díky tomu zase poznali jinou cestu do hlavního města. Jinak nám pěkně všechno vycházelo a navazovalo. Z nádraží jsme šli pěšky do Národní galerie a cestou udělali pár fotek, tak se nejdřív mrkněte na ně :)











Miluju tuhle fotku <3



Slovanská epopej
K Národní galerii jsme dorazili ještě před otevíračkou (mají od 10:00 do 18:00 každý den kromě pondělí), tak mi Kuba udělal pár fotek před budovou a pak jsme se šli mačkat do fronty s haldou cizinců. Naštěstí jsme na Epopej šli jako první, takže jsme měli chvilku celou výstavu opravdu jen pro sebe. Jen, co jsme otevřeli dveře do síně, tak mi spadla brada. Něco tak monumentálního, krásného a propracovaného jsem snad ještě nikdy neviděla. Totálně mi to vyrazilo dech. Plátna jsou obrovská i 6 na 8 metrů, propracovaná do detailu a plná hry stínů. Celkem uvidíte 20 obrazů, ke kterým si můžete za 10 Kč koupit brožurku, takže přesně víte, co který obraz znázorňuje. Výstava je přístupná už jen do 31.12.2016 a vstup pro dospělého stojí 180 Kč, pro studenta 90 Kč.








Tady mě dost vyděsila ta ruka....



Titanic
Po Slovanské epopeji jsme dostali pěknej hlad, takže jsme v Letňanech skočili do nějakého sportbaru a já si dala luxusní svíčkovou. Kuba si objednal XXL řízek, což znamenalo dva mega řízky :D. Totálně naprásknutý jsme se vydali k PVA Expo, kde se už tvořily docela velký fronty. Naštěstí jsme měli koupený vstupenky předem, takže jsme čekali cca 10 minut a dostali se na řadu. Uvnitř si musíte odložit batohy a kabáty, dostanete sluchátko, palubní lístek a vyrazíte. Na konci prohlídky se dozvíte, jestli osoba, která je napsaná na vašem palubním lístku, přežila.


Jako první vás čeká kino, kde se dozvíte základní info a pak jste už vpuštěni na samotnou výstavu. V místnostech je přítmí, příjemná teplota a celou vaši cestu provází hudba a zvuky lodi. K artefaktům jsou všude doprovodné texty a pokud se vám nechce čít, můžete poslouchat text ze sluchátka. Uvidíte plno plánů, kreseb, fotografií i modelů. I když artefakty byly super - hodně se mi líbilo nádobí a různé doplňky na kosmetiku, tak nejvíc jsem ocenila informace, které jsem se tam dozvěděla. Člověk třeba zjistil, jak na Titaniku lidé jedli, kolik vlastně stál lístek, jestli tam byl nějaký Čech atd. Super věc byl třeba uměle vytvořený ledovec, model vraku lodi a na závěr samozřejmě shop se suvenýrama. Klasicky jsem si koupila pamětní minci a pak ještě velký plakát, který mi už visí v práci. Jelikož dělám ve strojírenské firmě, tak se to tam i celkem hodí. Jinak mají klasické předměty jako hrníčky, trička, kšilovky atd., takže si vybere každej.



















Na začátku jsem si říkala, jestli to za těch 350 Kč pro dospělého (300 pro studenta) stojí. Ale po tom, co jsme tam trajdali přes dvě hodiny, udělali asi milion fotek, dozvěděli se hafo informací, tak můžu s klidným svědomím říct, že jo, stojí. Otevřeno mají denně 9-20 hod. a rozhodně doporučuju koupit vstupenky předem třeba přes Ticketportal. Lístky jsou i na místě, ale když přijdete např. v 15. hod, tak kupujete lístky až na 17. hod. Koukněte i na jejich stránky tady. Na konci prohlídky jsme vyplnili ještě dotazník, jakou výstavu bychom chtěli příště, a pak už jen vyrazili směr Hradec.


Určitě vás zajímá, jestli můj pasažér přežil cestu Titanikem. Bohužel nepřežil a ani mě to nepřekvapilo, protože to byl muž a navíc ze třetí třídy. Musím říct, že to byla hodně zajímavě, ale i depresivně strávená sobota. My už opět přemýšlíme, co podniknem tento víkend a vypadá to, že tentokrát zůstaneme v Hradci, protože se konají první farmářské trhy.

Pěkný víkend!

Váš Andreják


Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...