čtvrtek 26. prosince 2019

Várka z Levných knih XLVI. 🎄📚

Když jsem se u posledního článku loučila s tím, že nevím, jestli se sem stihnu během Vánoc dostat, netušila jsem, že to nakonec klapne a navíc ještě přímo v druhý svátek vánoční. Moje přítomnost zde ve virtuálním světe má hlavně jeden jediný prostý důvod - skolila nás s Kubou střevní chřipka, takže musíme ležet a v podstatě jsme nepoužitelní pro žádnou jinou činnost. No a k čemu jinému využít tolik volného času, než ke koukání se na pohádky, čtení nových knih a psaní článků, že?

Takže vítejte u poslední Várky z LK roku 2019 
- speciální vánoční edice!


A v čem je toto vydání tak speciální? Všechny knihy, které vám tentokrát ukážu, jsem dostala od Ježíška. I tak ale zachovám zveřejnění ceny za jednotlivé knihy, protože jsem na to už zvyklá, vy budete mít přehled a já statistické údaje. Celkem jsem si tedy "pořídila" 5 knih a utratila za ně 385 Kč. Vešla jsem se tudíž jak do max. pořízených knih, tak investované částky. Pár knih z prosincového výběru jsem si chtěla pořídit už dřív za plnou cenu, takže jsem teďka celkem ráda, že jsem svoje přání neuvedla v realitu v době, kdy byly knihy novinkami. Když jsem článek psala, tak jsem si všimla, že plno těchto knih bohužel není k sehnání ani na e-shopu LK. Věřím ale tomu, že zítra na kamenných pobočkách je určitě najdete.


A začneme největším překvapením mojí poslední návštěvy v LK. Tím asi kromě Magonie a Knihy přání byli právě Kaziměsti. Tohle je totiž opravdu jedna z těch knih, které bych v LK nečekala ani omylem. Jeden čas jsem ji viděla snad všude, čtenáři si ji chválili a moje bývalá kolegyně z ní byla opravdu nadšená. A také díky její recenzi jsem si Kaziměsty nakonec pořídila i já za krásných 109 Kč.


Hlavním lákadlem pro mě je určitě to, že se kniha řadí do žánru magického realismu. Navíc se odehrává v českém prostředí - na reálném, existujícím místě. Těším se na nový svět plný beznaděje, strachu, fantazie a magie. 

Cena: 109 Kč

Ze série Zbožňuju mám přečtený pouze jeden díl a to ten vánoční. Úvodní kniha z New Yorku je v podstatě nesehnatelná, navíc má úplně jinou obálku, než zbytek série, do češtiny zatím nebyl přeložen ani díl druhý a čtvrtý (Hollywood a Vegas), ale i tak mě to neodrazuje od toho, abych si pořizovala díly zbývající. Tentokrát jsem ulovila ten poslední v češtině vydaný a asi bych už se do toho měla pořádně začíst, ať se mi na knihy zbytečně jen nepráší v knihovně.


Očekávám hlavně oddechovou četbu proloženou humornými situacemi. Vánoční díl se mi opravdu líbil, tak teď jen doufám, že to nebylo proto, že byl právě z tohoto mnou milovaného období. Naštěstí i Zbožňuju navždycky se odehrává v období adventu, takže to vypadá, že dostanu přesně to, co mám na knihách tohoto rázu nejradši.  

Cena: 89 Kč

Ačkoliv žánr YA cca poslední rok už skoro vůbec nevyhledávám, tuhle krásku z Cooboo za 29 Kč jsem tam prostě nechat nemohla. Nalákala mě anotace na zadní straně, která slibuje, že by se příběh středoškolačky Tori mohl líbit příznivcům Rainbow Rowell nebo Johna Greena. Jelikož oba zmiňované autory mám mezi svými YA oblíbenci, rozhodla jsem Solitaire koupit.


Z anotace jsem pochopila, že se hlavní hrdince "něco" stane a ona v důsledku toho přijde o kamarády a přestane komunikovat. Očekávám tedy postupné odkrývání příběhu a zjišťování, co bylo to "něco". Z anotace mě taky zaujalo, že hlavní postava ráda spí a bloguje :D. Myslím, že bychom si mohly podat ruku. 

Cena: 29 Kč


Další kousek z Cooboo je kniha, kterou jsem měla několik let na knižním wishlistu. Líbí se mi jednoduchá obálka, ale hlavně skvělá anotace, která neslibuje klasický happy end. Na Zem se totiž blíží asteroid, který bude znamenat katastrofu pro lidstvo. Hlavní hrdinové mají 2 měsíce na to, aby prožili život, po kterém touží. Aby vylezli ze svých škatulek a stali se třeba lepšími lidmi. Aby žili skutečný život.


Moc se mi líbí, že kniha by neměla být příběhem o katastrofě samotné. Nejsem moc čtenářem apo nebo postapo knih, takže očekávám knihu plnou reálných dialogů a popisů mezilidských vztahů. Jo! Mám fakt radost, že jsem zrovna tuhle knihu našla v LK.

Cena: 79 Kč


A abych v prosinci dodržela všechna pravidla nákupu, pořídila jsem si i jednu klasiku. Tentokrát volba padla na Goethea a jeho Balady. Autor naštěstí vzal pojem balada celkem obšírně, a tak se při čtení této sbírky můžeme třeba i zasmát. Některé z balad jsou dokonce až parodické. I tématicky Goethe čerpal z různých okruhů - najdeme tu motivy folklórní, z běžného vesnického života, exotické, ale i nadpřirozené (na ty se asi těším nejvíc). 


Tento soubor balad se mi vydáním krásné hodí do mé sbírky poezie z Garamondu. Nově jsou teď v LK i Jezerní básníci, na které asi dojde v lednu. Na poezii moc nejsem, ale tahle edice je tak překrásná, že by byla škoda takovou klasiku doma nemít.

Cena: 79 Kč


Tak a já se jdu konečně vrhnout na čtení. Letos toho volného času bohužel nebylo tolik, kolik bych si přála, ale i tak jsem během prosince zvládla počtem knih splnit svoji knižní výzvu. Výzvu z databáze knih jsem bohužel nestihla celou, ale už jsem koukala na témata na rok 2020 a určitě se ji znovu zúčastním.

Přeji vám krásné vánoční dny plné knih! 
Do konce roku čekejte nějaké další články, takže loučit se s vámi ještě pro letošek nebudu :)

Váš Andreják

6 komentářů:

  1. Sérii Zbožňuju mám hrozně ráda, Hollywood jsem sehnala v LK v angličtině, tak snad se jím někdy prokoušu :D Mají tam teď super kousky, určitě ještě nějaké plánuji. Já tam teď kupovala sérii Šepotání, bohužel druhý díl se mi sehnat nepovedlo, všude byl hned pryč, takže jsem stejně stále zaseklá :D
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na to čtení v cizím jazyce fakt hrozně líná :D. Vím, že bych to dala, ale tak strašně se mi nechce. Držím palce, ať aspoň ty se k tomu teda dokopeš :)) Jinak ani jsem se nenadála a už je zase půlka měsíce a zase půjdu do LK. To je fakt nekonečný koloběh tohleto :D jsem zvědavá, co tam zas všechno nenajdu.

      Vymazat
  2. Jé, Solitaire mám v knihovně, ale vůbec nevím, kde se mi tu vzalo, jestli jsem to někde vyhrála nebo dostala nebo co vlastně. :D

    Přeji brzké uzdravení! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak abych si nepamatovala, kde se mi jaká knížka vzala v knihovně, se mi snad ještě nestalo :D. Já jsem v LK Solitaire za tu směšnou cenu nemohla nechat (teda vlastně Ježíšek :D), i když bůhví, jak se mi bude číst. YA poslední dobou už moc nedám, tak snad nebudu moc zklamaná :/

      A díky za přání brzkého uzdravení! Já jsem se z toho vyhrabala celkem rychle, Kubovi to trvalo o trochu dýl a když už z toho byl venku, tak se mu pro jistotu zase stal úraz :D Nějak mu ten závěr loňského a začátek letošního roku moc nepřeje...

      Vymazat
  3. Krásnučké knihy za naozaj úžasné ceny! Pozrela som sa na stránku LK, keďže tie ceny sú naozaj lákavé, no na Slovensko je neskutočne drahé poštovné, uf! Ale, u nás máme →www.knihyprekazdeho.sk← a tu ostáva človek z cien taktiež niekedy v šoku, nakúpi tu naozaj lacno 😀. A keďže sa blíži koniec roka, tak tie výpredaje budú všade, joj, len keby som nemala toľko kníh, ktoré som ešte neprečítala...je to so mnou bieda 😅. Hromadím si knihy ako dáky "knihomoľský škrečok"...asi na horšie časy, očividne 😄...
    Veľmi pekný článok s krásnymi fotografiami!♥ Prajem skoré uzdravenie a teším sa na nové príspevky 😊.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem se ze zvědavosti podívala na ten odkaz a máš pravdu, to je taková slovenská verze Levných knih. Je super, že máte taky možnost, jak nakoupit levně, protože to poštovné od nás je opravdu hodně vysoké.
      Jinak já si taky ty knihy akorát hromadím a dokonce se tomu sbírání a nečtení knih říká Tsundoku :D Má to svoje oficiální pojmenování :D.
      Moc děkuji za pochvalu a budu se snažit přispívat častěji :)

      Vymazat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...