neděle 14. února 2016

Jaký je váš sv. Valentýn?

Krásného Valentýna vám všem, ať už ho slavíte nebo ne. Já jsem si letos oslavila tento svátek o den dřív, abychom dnes už mohli jen relaxovat a já vám mohla napsat článek o svém dárku. Ten, kdo mě čte pravidelně, ví, že nejsem moc na hmotné dárky, ale spíše na zážitky. Proto když Kuba přišel s tím, že bychom mohli oslavit Valentýna výletem, nebyla jsem vůbec proti. A tak vznikl nápad jet do Kutné Hory.

<3
Do tohoto města jsme chtěli jet už loni (stejně jako do Krumlova, kam jedem už rok), ale nakonec dostal přednost Karlštejn a další jiná místa. Pak jsem sem měla jet s mamkou na wellness, což taky nakonec padlo (pojedem jinam). Kutná Hora tudíž přišla na řadu až teď na svátek zamilovaných, což je myslim super nápad, jet se podívat na hordu kostí zrovna v tenhle den :D Překvapilo nás, kolik různých památek v Hoře je. Jelikož v zimě jsou otevírací doby dost zkrouhlý a ještě jsme se chtěli i najíst, tak jsme samozřejmě nestihli projít všechno. No aspoň máme důvod se sem vrátit. Nakonec jsme se teda stihli podívat na Chrám sv. Barbory, Kapli Božího těla, Kamennou kašnu, Morový sloup, Chrám Nanebevzetí Panny Marie a Kostnici. Super bylo i počasí, dopoledne bylo zataženo, ale nepršelo ani nesněžilo a odpoledne nám dokonce i svítilo sluníčko. Teplo moc nebylo, ale aspoň jsem mohla vytáhnout svůj novej "spacák" :D

Krásně udělaná výzdoba květinářství a jedna z výloh úplně božích obchůdků
Do muzea Lega jsme nakonec nešli :D
Klasika - koupila jsem si minci jako z každý cesty :)
Vstupenky do katedrály a kostnice
Spojení z Hradce nebylo nic moc, jeli jsme vlakem a člověk musí 2x přestupovat. I tak jsme tam ale byli asi za hodinu a kousek, jelikož vlaky na sebe celkem navazovaly. Dost nás teda dostal vlak z Kolína do Hory, protože takhle zvláštním vlakem jsme ještě nejeli. Za prvý byl fakt hnusnej a blbě řešenej a za druhý v něm ani netopili! Docela nás dostalo i nádraží, protože jsme čekali, že to tam bude aspoň trochu udržovaný.
No nakonec jsme to přežili a vyrazili do historického centra. Musím říct, že staré město je opravdu nádherné. Hodně rozsáhlé a domy jsou udržované. Skoro v každém je nějaký obchod a skoro na každém rohu je nějaký second hand, což mě teda překvapilo. Velká škoda je, že všude stály auta. Chápu, že se lidi musí nějak dostat domů, ale udělat fotku bez auta byl hodně nadlidskej úkol.
Pokud budete Kutnou horu procházet pěšky (tzn. od Kostnice do centra), doporučuji jít kolem vody, cesta přes město není nic moc na pokoukání.

Louže, počmáraný zdi a tak
Kubíkoj se nelíbí ve vlaku :D
Tlačim kouli :D


Prostě jsme vlezli za roh a tam tahle nádhera!

Uvnitř naprostá nádhera - škoda, že tam zrovna naběhla skupina asi 20 Japonců, která byla dost hlučná

Čapku, co mám na sobě, mi vyrobila mamka


Chrám Nanebevzetí Panny Marie

Uvnitř to bylo prostorné a světlé



Kostnice

Tady se mi povedl zajímavý efekt :D



Anjel <3
Dneska už slavíme jen tím, že si usmažíme k obědu náš milovaný obalovaný květák a jinak relaxujeme. Já si čtu a píšu články na blog, v duchu se raduju, že jsem den zamilovaných strávila takhle skvěle, a samozřejmě už plánujeme, kam vyrazíme zase příště. Ať už tento svátek slavíte nebo ne, tak si dnešní den užijte, přece jenom ještě nemusíme do práce a do školy :)

Váš Andreják

Takhle jsme se nadlábli :)
Kašna
Tohle bylo trochu drsný
Trochu oprýskáno

Deprese hadr

Fotila jsem cizí hrob kvůli sněženkám

2 komentáře:

  1. My s přítelem také slavíme Valentýn. Vždy ho strávíme spolu. Buďto podnikneme nějaký výlet, nebo jdeme do kina a nakonec na večeři. Samozřejmě, že mi koupí také kytici , bez toho by to nebyl ten pravý Valentýn. Květiny mám hrozně ráda, takže kytka je pro mě takovou třešničkou krásně prožitého dne.

    OdpovědětVymazat
  2. Říká se, že 14. únor je den jako každý jiný. Ale u nás v domácnosti to od letoška fakt neplatí. Objednala jsem si bez vědomí mého přítele sexy prádlo z romantickedepo.cz a když jsem to na mého přítele vybalila, byl radostí bez sebe. To, co následovalo poté už jistě všichni znáte a také to milujete.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...