neděle 19. června 2016

Várka z Levných knih IV.

Už je to zas měsíc, co jsem byla naposledy v Levných knihách. Jako nechci nic říkat, ale ten čas letí jak blázen! Někdo vidí to, že stárne, na dětech, já to vidím na mých pravidelných povýplatních návštěvách LK. Než jsem se stihla rozkoukat, tak je najednou už zas půlka června, za chvilku začne léto, dny se zas začnou krátit... :D Nezbývá nám nic jiného, než si to pořádně užívat. Já třeba dneska byla na borůvkách a přinesla jsem si domů dvě klíšťata :D. O tom vám ale budu psát až v měsíčním shrnutí, teďka už jdeme na ty knížky.

Opět moje futuristický fotky :D
Opět jsem s přemáháním veškerých sil dodržela pravidlo 5 kusů a z toho jedna klasika. Levný knihy se asi rozhodly, že vydaj veškerou tvorbu Vančury a ač se mi Marketa Lazarová četla fakt hrozně, stejně jsem neodolala a musela jsem si koupit další jeho díla. Zrovna Pekař Jan Marhoul je prostě základ, takže bylo jasno :D.


Pole orná a valečná / Pekař Jan Marhoul
A začneme rovnou tim Vančurou. Jelikož zažil první světovou válku, tak se dá očekávat, že něco o tomto tématu musel sepsat. Pole orná a válečná poukazují na nesmyslnost válčení a naději v nový lepší svět. Samozřejmě by to nebyl Vančura, aby celou knížku nenapsal tím svým básnivým jazykem. Jsem na to hodně zvědavá, protože téma je mi hodně blízké, ale jen styl jeho psaní mě fakt děsí.
Pekař Jan Marhoul je román, o kterém jsme se učili na střední. Tady se trochu bojím i tématu, protože se tu rozebírají sociální problémy a celý román je hodně proletářský. Každopádně se určitě týká i dnešní doby, jelikož tu je krásně znázorněno rčení "pro dobrotu na žebrotu". Tak uvidíme, jak se mi to nakonec bude líbit.


Dlouhá cesta domů
Opět kniha s mojí oblíbenou válečnou tématikou. V tomto případě jde o vyprávění přeživšího 2. světové války, jeho vyrovnání dluhů s Němci, ale hlavně s jeho válkou poznamenanou minulostí, kterou si s sebou nese celý život. Autor knihy po válce emigroval s rodinou do Ameriky, nyní se ale vrací do Čech, kde se mu snad podaří si sesumírovat svou válečnou i poválečnou minulost a pochopit celou tuto nešťastnou část naší historie. Na knžku jsem opravdu hodně zvědavá, jelikož jsem na ni ani nečetla zatím žádnou recenzi. Jinak teda asi nemá ani cenu psát, jak moc se mi líbí obálka, to byla láska na první pohled :D


Věčně zpívají lesy / Vane vítr z hor / Není jiné cesty
Na tuhle trilogii se hrozně moc těším, až se trochu děsím, aby se mi to nakonec líbilo. Jelikož jde o ságu ze severského prostředí, tak si ale myslím, že se snad zklamání konat nebude. Popis těžkého života na statku uprostřed kruté severské přírody je prostě něco pro mě. Moc ráda o těchto tématech čtu, jelikož si člověk uvědomí, jaké má vlastně štěstí, že nemusí denně bojovat o život. Navíc mě naprosto dostaly už jen názvy prvních dvou dílů, jsou takové pěkně poetické, no a ty obálky jsou prostě překrásný! Samozřejmě jsem si přečetla i nějaké recenze a myslím si, že opravdu zklamaná nebudu :)




V Hradci začal v pátek divadelní festival a součástí něho bývá i prodej knih. Pokud sledujete můj instagram, tak už víte, že jsem samozřejmě nemohla odolat a koupila jsem si vydání Zločinu a trestu, které jsem četla na střední. Byla to šílená nostalgie, protože tahle kniha mě v podstatě přivedla ke čtení. Určitě o tom budu psát v měsíčním shrnutí a taky pro vás na léto chystám i pár dalších knižních článků. Ukážu vám svůj letní knižní wishlist, pokračování knižních sérií v mé knihovně, klasické měsíční knižní shrnutí atd.

Teď ale běžím ven, užívat si to super počasí! :)

Krásnou neděli vám všem.

Váš Andreják

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...