neděle 6. ledna 2019

🎄 Vánoční čtení 2018 - prosinec 🎄

Ještě jsem moc nestihla vstřebat, že tu máme nový rok a ejhle, on už je skoro za námi i první letošní víkend! A já si konečně užívám tu vánoční atmosféru, i když s hodně velkým zpožděním. Venku napadl sníh, vše se uklidnilo, popíjím čaj, pálím svíčky, koukám na rozsvícený stromeček...
Na letošek jsem se rozhodla dát si přeci jen pár předsevzetí a jedním z nich je pořádně se věnovat blogu. Loni jsem to moc nestíhala a nakonec jsem tu zveřejnila jen 80 článků, což mi přijde opravdu málo na to, kolik toho mám na srdci a kolik bych vám toho chtěla sdělit. Takže jdu do sebe a tenhle týden zveřejňuji již druhý článek.


No a nemůže to být nic jiného než přečtené knihy za měsíc prosinec. Většinu knih přečtených tento měsíc jsem doháněla až v posledním týdnu a je to znát. Vybírala jsem nenáročné čtení, dočítala vánoční seznam, který jsem měla přichystaný a skoro se mi ho podařilo i splnit. Nakonec jsem nezvládla přečíst jen jednu knihu, kterou si nechám na letošek.


Celkem mám tedy za prosinec přečteno 6 knih, což dělá 770 stran. A abych vás trochu nalákala na chystaný shrnující článek přečtených knih za celý rok, tak můžu prozradit, že jsem nakonec zvládla dočíst 90 knih! Za rok 2018 jsem rozečetla a nedočetla pouze jednu knihu a tu snad už dolouskám během letošní zimy. Ale o tom až příště, teďka se pojďme podívat, jak se mi přečtené prosincové knihy líbily.


Dash & Lily: Kniha přání
Prosinec jsem odstartovala další knihou ze svého vánočního seznamu. A musím uznat, že mě hnedka od začátku hodně chytla. Jedná se sice o YA, kterému poslední dobou moc nedám, ale nápad o seznámení se dvou lidí skrz červený zápisník mi přišel neotřelý. Příběh byl vyprávěn ze dvou pohledů - Dashe a Lily (nečekaně :D) a jelikož vyprávění očima Dashe napsal David Levithan, kterého jsem si hooooodně oblíbila, dalo se čekat, že to bude stát za to.


A mně se to opravdu líbilo moc. Vánoční atmosféra, tak trochu grinchovský pohled na věc, který jsem letos měla bohužel i já, mi vyloženě sedl. Škoda jen, že jsem měla čtení strašně rozkouskované kvůli masakrům v práci, takže nezbýval čas nebo síla číst delší dobu v kuse. Nakonec jsem tento milý vánoční příběh dočetla až po 3 týdnech, ale hodnotím rozhodně pozitivně!


Sama sobě majákem
S knihami blogerek se posledních pár let doslova roztrhl pytel. Ani mě to neminulo a něco málo jsem si už přečetla, ale zrovna u této jsem si říkala, že jsem na to asi už stará. Bylo to krásně čtivě napsáno, člověk dostal pár tipů do života, nechal se namotivovat, akorát že já bych to ocenila tak před 15 a více lety. A nemyslím to vůbec nijak zle. Číst tuhle moc pěkně graficky zpracovanou knihu, když mi bylo 16 - 17 let, tak jsem za ni opravdu hodně vděčná. V době, kdy se člověk ztrácí sám v sobě, natož ve světě kolem sebe, potřebuje jakoukoliv oporu a přesně tahle kniha - zpověď Kate - by jí určitě mohla být.


Příběh Kate je navíc napsaný tak čtivě, že máte pocit, že s autorkou sedíte v kavárně na čaji a ona vám o svém životě vypráví. U vtipných situacích se chcete smát, u vážných brečet... Určitě bych si ráda přečetla i její nový počin Pocitáty.



P.S.
A aby těch motivačních knih od nespisovatelů nebylo málo, rozhodla jsem se splnit si jeden z posledních bodů z knižní výzvy a přečíst si knihu, která získala ocenění Magnesia Litera. Boha mýho, až mě příště něco takovýho napadne, tak si to tak třikrát rozmyslím.


Já jsem si to teda myslela, že tohle zrovna nebude kniha pro mě, ale i tak jsem ji chtěla dát šanci a neodsuzovat předem. No, asi takhle - ze začátku mi to přišlo celkem vtipné, svižné, trefné... pro časopis opravdu ideální čtivo. Jenže, když máte furt to samé na 200 stránkách, tak už toho máte nejdéle v půlce fakt plné zuby. Pro mě byl rozhodně problém i výběr témat, o kterých se píše stále dokola - láska, manželství, mateřství, děti, štěstí, dovolená atd. atd.... Tím, že sama děti ještě nemám, tak to šlo opravdu naprosto mimo mě.


Co se mi však hodně líbí, je grafická stránka knihy. Díky tomu se knihy zbavovat nebudu a v knihovně si ji určitě nechám. Každopádně jsem moc ráda, že jsem P.S. sehnala za cca 53 Kč v akci. Dát za toto plnou cenu, tak jsem asi hodně zklamaná.

České Vánoce
A pak přišlo na řadu povánoční dočítání vánočního seznamu. České Vánoce je miniknížečka z LK, ve které najdete Štědrý večer od Erbena a Romanci Štědrovečerní od Nerudy. Je to opět moc pěkně graficky zpracovaná kniha plná ilustrací a k navození vánoční atmosféry naprosto ideální. Co mě nemile zaskočilo, byla hrubka ve slově klarinet. S ypsilonem jsem to viděla poprvé :D




Veselé Vánoce
Ach, tak toto bylo pohlazení po mé vánoční duši. Krásné citáty více či méně související s Vánocemi byly přesně to, co jsem po letošních mega hektických svátcích opravdu potřebovala. Tohle je vážně kniha, ke které se budu vracet, když si budu chtít navodit kouzlo Vánoc sama v sobě. Za těch 49 Kč opravdu skvělá investice.




Gerda, příběh velryby
A poslední knihou roku 2018 se nakonec stala tato dětská ilustrovaná kráska od slovenského autora. To mě velice mile překvapilo, jelikož se mi Gerda díky tomu hodila také do knižní výzvy. Ačkoli ilustrace jsou naprosto famózní, trochu jsem se bála textu. Hlavně hodně maminek o něm mluvilo jako o slabé stránce této knihy, prý je příliš negativní a smutný.



V tu chvíli jsem si představovala minimálně vraždění velryb a hlavně detailní popis tohoto procesu, ale světe div se, nic z toho se nekonalo. Ano, Gerda se během svého putování nepotká vždy s otevřenou náručí ostatních živočichů, ale to je prostě život. Přijde mi to naopak jako skvělý výchovný prvek, život prostě nejsou jen duha a kytičky.



Tak a to bylo poslední čtení roku 2018. Leden jsem odstartovala celkem úspěšně, jelikož dneska rozečítám již třetí letošní knihu. Snad se zase dostanu do toho svého čtecího tempa, na které jsem zvyklá. Poprvé se mi stalo, že jsem pociťovala abstinenční příznaky při nedostatku čtení :D Už je to prostě tak důležitá součást mého života, že když se na chvilku vytratí, je to znát.

Krásnou lednovou neděli vám přeji a dejte mi vědět, čím jste nový rok odstartovali vy.

Váš Andreják

2 komentáře:

  1. Trochu přemýšlím, že bych si Dashe a Lily přečetla letos, hodí se to do výzvy na Databázi knih. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna teďka čtu taky knihu, která se hodí pod ten bod, kam chceš jistojistě zařadit Dashe a Lily :D

      Vymazat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...