sobota 12. ledna 2019

🕮 TOP nejlepších a nejhorších knih za 2018 + knižní výzva

🕮 Už je to opět tu a já ani nemůžu uvěřit tomu, že jsem si našla čas, sedla si k počítači a můžu vám sepsat jeden ze svých nejoblíbenějších shrnujících článků. Loni jsem vám touhle dobou ukazovala svých TOP 5 - jak nejlepších, tak nejhorších - přečtených knih za uplynulý rok. Letos se mi to ale trochu vymklo z rukou, jelikož celkem jsem nakonec stihla přečíst 90 knih. 90! Chápete to? Já tomu číslu pořád nemůžu uvěřit. Je proto jasné, že ten výběr za rok 2018 bude trochu obsáhlejší.


Další součástí tohoto článku je také teď už pravidelně Knižní výzva 2018, kterou pořádá každoročně Databáze knih. V mém podání nakonec nebyly splněny pouze dva body a to kniha poprvé vydána v roce mého narození a kniha, jejíž děj se odehrává v Brně. Jinak se mi podařilo pod každý bodík přeci jen nějakou knihu vměstnat, na což se ostatně můžete podívat sami zde. Pod uvedeným odkazem také najdete již zmiňovaný článek o nejhorších a nejlepších knihách, které jsem přečetla v roce 2017.


Letos se výzva také povedla a já ji budu určitě plnit. Snad na to zbyde čas, protože do roku 2019 mám přeci jen plno jiných plánů, než je čtení, ale třeba se zadaří i tak. Podívejte se sami a klidně mi dejte vědět, jestli se letos budete také účastnit:

1) Kniha, jejíž název je v rozkazovacím způsobu - Postav hlídku

2) Kniha, která má lichý počet stran - Jarní říkadla 
3) Kniha, ve které hraje důležitou roli hudební nástroj - Dům v ulici Naděje 
4) Cestopis - Navždy Provence! 
5) Kniha od ženské autorky s mužskou hlavní postavou - Frankieho otázky před spaním

6) Kniha, která má v názvu kalendářní měsíc
7) Kniha, která vás zaujala svou obálkou - Uchopit sen
8) Kniha od asijského autora
9) Kniha, která má na Databázi knih v době čtení méně než 10 komentářů - Hypersenzitivní děti 
10) Kniha od současné české autorky - Příběhy z vesMíru

11) Kniha, jejíž děj se odehrává v Ostravě
12) Kniha, která má v názvu slovo kniha - Kniha šílenství a léčby

13) Kniha autora, jehož jméno i příjmení začíná na stejné písmeno
14) Kniha o vašem oblíbeném místě, zemi - Zeměklíč

15) Kniha od autora, který napsal více než 20 knih - Jak se vám líbí

16) Kniha s oxymorónem v názvu
17) Kniha, jejíž děj se odehrává ve vězení - Nebeský vězeň
18) Kniha, která obdržela Man-bookerovu cenu
19) Kniha poprvé vydaná v roce 2019 - Tiché roky

20) Kniha s černobílou obálkou - Den co den


A teďka už jdeme k tomu slibovanému shrnutí!


NEJLEPŠÍ KNIHY PŘEČTENÉ V ROCE 2018

Po loňském vzoru jsem chtěla vybrat 5 titulů, které mi opravdu uvízly v hlavě, ale pak jsem zjistila, že toho nejsem schopná. Nemůžu jen tak vyřadit knihy, které byly výborné, které mě něco nového naučily, které mi něco daly. Když tak na ten soupis koukám, moc se mi líbí ta různorodost. Mám tam knihy dětské, YA, romány a překvapivě hodně českých autorů (z čehož mám opravdu velkou radost). Docela koukám, kolik knih s LGBT tématikou jsem zařadila mezi to nej, ale je fakt, že tohle téma je mi poslední dobou hodně blízké.
Nakonec je těch knih 12 a k tomu jsem ještě přidala miniseznámek dalších skvělých knih. Proklikem na název knihy se dostanete na článek, kde o knize píšu trochu víc, své dojmy a co se mi na ní třeba líbilo.


Další výborné knihy:



NEJHORŠÍ KNIHY PŘEČTENÉ V ROCE 2018

P.S. 

Další nic moc knihy:


Jsem ráda, že těch špatných knih bylo tak málo a doufám, že letos jich bude ještě míň. Taky bych ráda zredukovala knihy průměrné, ale to člověk nikdy předem neví, jak mu co sedne. Letos jsem zatím přečetla 4 knihy a některé už aspirují na post toho nej za rok 2019 :D, takže za mě zatím dobrý.

A teďka jdu už zapadnout do peřin a opět číst. Vy mi klidně do komentářů dejte vědět, co nejlepšího a nejhoršího jste v roce 2018 přečetli a já až se z těch peřin vyhrabu, tak si o tom můžeme popovídat :)

Krásnou sobotu!

Váš Andreják

6 komentářů:

  1. To mě mrzí, že se ti Hana nelíbila. A díky za opětné připomenutí, že si musím znovu přečíst Muže jménem Ove. ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych potřebovala někde najít čas, abych si stíhala některé knihy také přečíst víckrát :D

      Vymazat
  2. Já bych ráda přečetla tolik knih, ale nikdy se k tomu nemůžu dokopat..!! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To znám, člověk má tolik aktivit, že to čtení vždycky nějak odsune na vedlejší kolej. Ale teďka v zimě by to třeba šlo líp :)

      Vymazat
  3. Jako zabít ptáčka si chci přečíst už dlouho. Zbytek knih ze seznamu neznám vůbec, tak se třeba inspiruji. Hezký článek, děkuji za něj ��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji za milý komentář :) Toho Ptáčka si určitě přečti co nejdřív. Rozhodně to stojí za to! Slibuju :D

      Vymazat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...