neděle 25. května 2014

Rytířské hradiště a rozhledna Milíř

I když podle kalendáře máme stále jaro, tak tento týden se na nás na skok přišlo mrknout léto. Mně osobně to vůbec nevadí, protože jsem aspoň každé odpoledne po práci mohla strávit venku a to většinou na kole. V práci jsme se domluvili na středu, že pojede provětrat bicykly na tradiční výlet po okolí Hradce.
Nejdřív jsme měli sraz u řeznictví, abychom si nakoupili buřty na opíkání a pak se vyrazilo. Jako první zastávka bylo Rytířské hradiště nedaleko lesního hřbitova. Já jsem se tam ještě nikdy podívat nebyla, takže to byla moje premiéra a byla jsem z toho opravdu nadšená. Zmenšenina pravého hradiště, celá ze dřeva s plno prolejzačkama a pískem, musí být pro děti asi ráj. Absolutně nechápu, jak ho někdo mohl chtít podpálit! Byla z toho docela aféra, plný Facebook, takže mě ani nepřekvapilo, když nás tam během našeho výletu zastihla hlídka městské policie. Na cyklisty je to tam připravené, protože tam najdete opravdu hodně stojanů na kola a pokud si budete chtít opíct buřta jako my, tak taky žádný problém, ohniště je součástí hradiště.





Po buřtech jsme vyrazili směr Vysoká nad Labem přes novohradecké lesy. Když jsem byla malá, tak jsem často jezdívala neudržovanou stezkou ke krásnému místu. Asi o něm moc lidí nevědělo, protože jsem tam nikdy nikoho nepotkala a byla jsem schopná prosedět tam několik hodin. Jednalo se o mýtinku nad Vysokou nad Labem s výhledem na Opatovickou elektrárnu. Jaké bylo moje překvapení, když jsem v úterý zjistila, že na té mé mýtince stojí rozhledna Milíř, která byla naším výletním cílem. Stromy byly trochu vyšší, než když jsem byla malá, a bylo tam opravdu hodně lidí, ale jinak se to tam skoro nezměnilo.
Rozhledna má otevřeno každý den kromě pondělí a vstupné pro dospělého je 20 Kč. Já jsem se nahoru nevydala, protože se tam chceme s přítelem podívat spolu, takže vám ukážu alespoň pár fotek z okolí :).




A jelikož to byl opravdu horký týden, tak se to v pátek muselo zapít! (a pak zmoknout na kost):D

Pěkný zbytek neděle!
Váš Andreják


Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...