čtvrtek 3. listopadu 2016

Můj říjen s YA

Úžasný říjen je za námi a já tomu ani nemůžu uvěřit, že jsem přečetla 5 knih. Konečně zase nacházím svůj ztracený dech a už si doufám budu držet tuhle nastavenou laťku zase minimálně do jara. Jak už název článku napovídá, tak říjen jsem skoro celý věnovala YA žánru. Jedinou výjimkou je poslední knížka, kdy už jsem si říkala, že bych si laskavě mohla přečíst taky něco jinýho. Nejvíc se mi líbil Kruh, z něj jsem byla fakt nadšená, nejmíň V pasti, z který jsem byla naopak dost otrávená. Celkem jsem za říjen přečetla 1501 stran, což je docela pěkná dávka, tak se jdem mrknout, co to vůbec bylo za knížky.

Fotky jsou laděny tentokrát už vánočně :D měla jsem velkou radost z koupi balicího papíru :)



Všem klukům, které jsem milovala
Touto knížkou jsem říjen odstartovala a musím říct, že líp jsem si snad ani vybrat nemohla. Úžasný příběh krásně popisuje sesterské vztahy a já jsem se úplně vrátila do dětství, kdy jsme spolu se ségrou buď bojovaly, nebo se naopak kamarádily :D. Nechci být moc sentimentální, ale pokud si někdo chcete připomenout sesterské dětství, tak rozhodně doporučuji. Jinak v ní samozřejmě jde také o první lásky a nelásky, což je vlastně to hlavní téma. Kniha bohužel končí úplně v tom nejlepším, takže je pro mě nutnost koupit si druhý díl, který se jmenuje: P.S. Stále tě miluji.


Hledání Aljašky
Když jsem se dozvěděla, že Hledání Aljašky je Greenova prvotina, nemohla jsem tomu ani uvěřit. Příběh Aljašky mě hodně zasáhl, i když jsem si na začátku říkala, co se na tom všem proboha tak líbí. V půlce jsem pochopila. I když většina čtenářů je zastáncem toho, že první půlka je mnohem lepší, já jsem naopak za půlku druhou. Znovu a opět musím zařvat: PROČ SAKRA NEBYLO NĚCO TAKOVÝHO, KDYŽ JSEM BYLA PUBERŤÁK??? Myslím, že podobné knížky by mi v dospívání dost pomohly. No nevadí, můžu to dohnat aspoň teďka.


Kruh
Dámy a pánové tohle byla naprostá pecka. Knížka má 516 stran, já ji měla přečtenou asi za tři dny a absolutně jsem se nemohla odtrhnout. Je napsaná opravdu velmi čtivě a navíc zpracovává super téma. Je to kombinace magie + klasických problémů mladých. Jako bonus se většina příběhu odehrává v zimě včetně Vánoc, což je pro mě prostě paráda. Jediná škoda jsou chyby v textu a z tohodle důvodu asi knížka nakonec skončila v Levných knihách.


V pasti
V pasti jsem četla po andrenalinovém zážitku s Kruhem a to asi byla velká chyba. Nedokážu totiž objektivně říct, jestli je V pasti knížka totálně na prd, nebo jestli je dobrá a jenom měla smůlu, že jsem ji četla po tom skvostu. Časem jsem si trochu zvykla, že je to dost slabej odvar, ale nikdy jsem se pořádně nezačetla. Nelíbila se mi třeba komunikace se čtenářem, která totálně zabíjela veškeré napětí a gradaci, pokud se tam občas vůbec něco takovýho objevilo. Konec naprosto useknutý, knížka odfláklá a já nespokojená :D Jediné plus za mě je za zimní téma a pěkně graficky zpracované vydání.


Bylo nás pět
Říjen jsem zakončila jedinou výjimkou, která vybočovala z YA žánru (i když jak se to vezme, že jo :D). Trochu je mi hanba, že jsem Bylo nás pět četla až teďka, i když seriál jsem viděla už opravdu hodněkrát a dost se mi líbí. Trochu mi to připomínalo českou verzi Dětí z Bullerbynu a nakonec byla knížka ještě lepší než celý seriál. Pan Poláček dokázal krásně znázorněnit dětskou naivitu a celý jejich svět. Třeba popisování blouznění, když byl Péťa Bajza nemocný, to byla velká paráda. Až mi bylo líto, že jsem takovýhle pěkný halucinace jako malá nikdy neměla :D


Tenhle týden jsme odstartovaly s kámoškou druhý díl podzimní knižní výzvy, kdy spolu čteme knihu Oheň z trilogie Kruh. Do toho mi Kuba ještě koupil další knížku z wishlistu a to Dopisy na konec světa a vypadá to, že se na ní vrhnu ještě teďka v listopadu. V pondělí tedy oficiálně nastupuju do Levných knih u nás v Hradci na brigádu, takže to vypadá, že knížek budu mít kolem sebe habaděj.

Přeji vám pěkný malý pátek :D

Váš Andreják

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...