úterý 15. listopadu 2016

Moje knihovna - verze 2016 - 1. část

O víkendu jsem předělávala hlavní knihovnu - letos už podruhé. Rozhodla jsem se, že dětské knížky nadobro odsunu do děcáku a nechám si tam jen ty svoje hodně oblíbené. Uvolnila jsem tím celý jeden foch pro své milované YA a také pro beletrii (a to jak pro klasiku, tak pro ty moje dámský románky). Při té příležitosti jsem napočítala cca 90 knih, které ještě nemám přečtené (!!!!) a i tak si vesele dál nakupuju (magor). Dřív jsem měla knihovnu uspořádnou podle barev, vypadalo to parádně, ale bohužel jsem tam zaboha nemohla nic najít. Vrátila jsem se proto ke svému starému řazení. Tak trochu podle žánru, tak trochu podle národnosti autora, tak trochu podle nakladatelství a vydavatelství :D. No mám v tom prostě svůj systém, tak se pojďte podívat, jak to u mě vlastně vypadá.

Moje část knihovny <3
Knihovnu máme v obýváku a je rohová. Na fotce vidíte moji část, vlevo je ještě jedna úplně stejná část, jako ta velká vpravo. Ta je ale plná Kubových knížek, které nejsou uspořádané nijak, takže jsem to ani nefotila :). Regály dosahují až ke stropu, je jich 7 a jedná se o knihovnu z Ikey - a to přesně o tuhle. Poslední část (tu nejvíc vpravo), jsme použili jako botník do chodby :D První a poslední polička je širší než ty ostatní.

Knihovna ve starém bytě - knížky jsem měla za sklem
Knihovnu se snažím nemít jednotvárnou. První regál je proto třeba podle barvy, v druhém mám i dekorační předměty, knížky nejsou přesně vedle sebe, ale některé jsou naležato atd. Např. na koutek s Kafkou jsem náležité hrdá :D.

A tady je už knihovna po letním přerovnání (ještě s dětskou četbou)

První polička - encyklopedie, slovníky, učebnice
Jelikož je vrchní polička nejširší, rozhodla jsem se tam dát učebnice, slovníky a encyklopedie, které se jinam nevejdou a také je nepoužívám tak často, takže nevadí, že na ně nedošáhnu. Knihy jsou řazeny podle barvy a na fotce taky můžete vidět, jak málo místa zbývá mezi knihovnou a stropem.
Moje hodné oblíbená knížka z tohodle regálu je Pohled do histoie Nového Hradce Králové (hnědá), jelikož z této části Hradce pocházím.


Druhá polička - zahraniční Young Adult
Tady jsem musela knížky rozvolnit, protože jsem je prostě už neměla kam dávat :D. Tuhle poličku mám v podstatě rozdělenou na CooBoo, Yoli (KK) a to ostatní. Vpravo už se mi už rýsuje sbírka Johna Greena a já se nemůžu dočkat Vánoc, kdy dostanu další jeho knihu (juchů). Trochu mě mrzí, že Hvězdy nám nepřály mám pouze v paperbacku a nebudu mít celou sbírku komplet ve stejném vydání. Důležitou část samozřejmě tvoří i Harry Potter a nově trilogie Kruh - já ji prostě miluju! Chudák Kostičas tam zatím sedí tak sám, ale po Vánocích snad už přibyde druhý díl Vidořád <3. 



Třetí polička - zahraniční beletrie, novodobé romány, romány pro ženy
Tady jsem se rozhodla rozdělit knížky nejdříve na romány pro ženy a začít s Fortuna Libri. Celý menší regál je plný knížek, které jsem pořídila v LK (a přečtenou mám přesně půlku :D). Ve větším regálu jsou ostatní knížky a zařadila jsem tam už taky Twilight, i když by měl být spíš asi v YA. Po Stmívání už začíná současná novodobá beletrie (např. trilogie Milénium, Forrest Gump, J.K. Rowling).

Moje sbírka z LK :)


Čtvrtá polička - pokračování současné beletrie, zahraniční klasika
Opět polička plná Levných knih a navíc ještě Československého spisovatele. Škoda jen, že Nana a Člověk bestie jsou v paperbacku. Z týhle poličky jsem bohužel přečetla zatím jen 1984, Písně z Lesbu a Velkého Gatsbyho - no mám ještě co dělat. V pravé části má pak své místo Kafka. Už dlouho jsem si od něj (o něm) nekoupila žádnou knihu, tak to budu muset brzo napravit a sbírku rozšířit. Následuje XYZ, LK a pak takový míšmaš současné zahraniční beletrie.




Můj Kafka!
Pátá polička - dětské knihy, zahraniční hlavně ruská a francouzská klasika
Poslední dětská polička, kde jsem si nechala jenom svoje nejoblíbenější knížky. Nesmí tam proto chybět Mikuláš a hlavně Děti z Bullerbynu. Ještě mám plno dětských knih u mamky a trochu se obávám, až si je sem převezu, tak zase dětskou poličku rozšířím, protože mám plno svých oblíbenců, kterých se prostě nevzdám :). Vpravo pak pokračuje hlavně ruská a francouzská klasika, proložená třeba Jane Austen. Od ní bych si určitě v budoucnu ráda pořídila i zbytek její tvorby.

Fimfárum jsem měla jak já, tak Kuba :) Samozřejmě nesmí chybět knížky s vánoční tématikou, takže Veselé Vánoce s Myšákem Mickeym a České Vánoce Josefa Lady musej bejt :)

Oscar Wilde a jeho nádherná obálka :)

Šestá a sedmá polička - puberťácké knížky, veškerá česká tvorba, návody, kuchařky, naučná literatura, náboženství, filozofie, slovníky
Nakonec tu mám takovou směsici všeho možného. Začíná to nějakýma staršíma knížkama pro puberťáky, včetně mého oblíbeného C.D. Payneho (teďka máme v LK jeho Americké krásky). Nesmí chybět Kámasútra, Korán a další náboženské a filozofické knihy, knihy o konopí, slovníky, kuchařky snáře a další různé naučné knížky.
Důležitou částí je ale česká tvorba, kterou mám skoro celou přečtenou. Naprosto nadšená jsem ze Žítkovských bohyní a tvorby Josefa Formánka. Určitě chci knihovnu rozšířit o další současné české autory - Petru Soukupovou, Petru Hůlovou, Radku Třeštíkovou a i zbytek tvorby od Formánka nebo Tučkové. Nečetla jsem třeba ani Aristokratky od Bočka, prostě ostuda.


Z české tvorby mám skoro všechny knihy přečtené, např. na této fotce mám nepřečtené pouze 2 knihy :)

Od Vladimíra Neffa budu ještě doplňovat zbytek pentalogie

Náboženské knížky mám hlavně z dob, kdy jsem chtěla studovat religionistiku. Většinu těch knih mám z LK. Německé slovníky pocházejí z dob, kdy jsem studovala právě místo religionistiky němčinu :)

V nadpisu jste si určitě všimli, že se jedná o 1. část mojí knihovny. Tohle, co jsem vám dneska ukázala, je totiž pouze ta hlavní velká knihovna. Pak mám ještě menší knihovny a to celkem tři. Ty vám ale ukážu zase někdy jindy, ať toho nemáte najednou moc :)
Navíc k Vánocům bych měla dostat okolo 20 nových knih, takže předpokládám další přerovnávání téhle velké knihovny. Po Novém roce proto asi čekejte další článek - Moje knihovna - verze 2017 :D.

Já už teďka pomalu balím na 4denní výlet do Paříže. O tom vám určitě taky něco napíšu, tak si zatím užijte úterý a zase příště na čtenou.

Váš Andreják

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...