středa 12. září 2018

💙 Empírové překvapení - Kostelec nad Orlicí 💙

Hrozně moc jsem chtěla tenhle článek nějak uvést, sdělit vám v něm plno dojmů a zážitků, ukázat, jak to bylo celý boží a co jsme s Marge všechno zažily.... ale z tohoto výletu se nakonec stala spíš taková toulka minulostí s předpodzimní procházkou městem a zámeckou zahradou. A tak jsem si nakonec večer po příjezdu radši zalezla do postele s čajem a přehrávala si zpětně celý ten den znovu a stále dokolečka. Byl to hodně silný zážitek, ale díky tomu stoprocentně vím, že na tenhle den jen tak nezapomenu.


Výlet do Kostelce pro pro mě byl jedno velké poprvé, na které jsem se chystala už opravdu hodně dlouho. Hradec není od tohoto města daleko, hned "za rohem" jsou Častolovice, kam jsem jako malá jezdila celkem dost často, a přesto jsem přímo tady v Kostelci na nádherném empírovém zámku ještě nikdy nebyla a musela jsem se o něm dozvědět až z fotek své bývalé spolužačky, která tu měla svatbu!




Pokud se do Kostelce vypravíte vlakem, doporučuji vystoupit na zastávce Kostelec - město, protože nejenom, že je pěkně barevně vyvedená, ale v podstatě hned z nástupiště vkročíte do zámeckých zahrad. A pak už to všechno necháte jen na svých očích, které vás provedou celou tou nádherou.




Ihned po projití zámeckou branou jsem litovala, že jsem se sem vypravila už teď na konci léta, protože na podzim to musí být teprve něco! No nevadí, člověk má aspoň důvod se sem vrátit. Dokonce jsem už naplánovala takové Tour de tři zámky, kdy spláchneme Doudleby, Kostelec a Častolovice. Tady u nás ve východních Čechách má totiž skoro každá ves svůj zámek a přesně tyhle tři města leží na trase o délce necelých 10 km a opravdu všechna mají svůj zámek. Pro opravdové fajnšmekry doporučuji zahrnout ještě Potštejn - tam je jak zámek, tak zřícenina hradu :D.










O tom ale dnešní článek není, takže zpět do Kostelce. S Marge jsme stihly hnedka první prohlídku v 9 hodin, kdy jsme byly dokonce jediné účastnice. Vůbec ničemu to nevadilo, naopak to bylo hrozně fajn. Za 130 Kč jsme si užily nejenom prohlídku zámku, ale i výstavu v galerii. Hrozně sympatický mi přijde, že majitel p. František Kinský bydlí v areálu zámku a je navíc starostou samotného Kostelce. A když jsem viděla, v jakém stavu dostali Kinští zámek zpět v 90. letech, tak tedy klobouk dolů. Rekonstrukce je opravdu povedená.






Abychom měly s Marge taky nějakou fotku na památku :D




Po prohlídce jsme si ještě prošly celý park, daly si kafe v kavárně a zamířily do centra na hřbitov. Já tato pietní místa vyloženě na svých cestách vyhledávám, protože vím, že tam bude svatý klid. Tentokrát tomu ale tak nebylo a musím říct, že jsem za to ráda. Leni, děkuji ti.







Podzim už to ladí


Aniž bychom si vyhledávaly, kdy nám jede vlak zpět domů, na zastávku jsme dorazily naprosto přesně, když zrovna padaly závory. Léto se opět přihlásilo o slovo, takže jsem nakonec byla ráda, že už jedeme do Hradce a budu se moct aspoň trochu schovat před sluníčkem.







Ještě než odfrčíme do Gruzie, mám v plánu minimálně tři výlety. Snad všechno klapne, jak má a já vám svoje toulky Čechama budu moct opět zprostředkovat.

Mějte se krásně a užívejte poslední zbytky babího léta! Je to nádherné období, tak by byla škoda ho promarnit.

Váš Andreják

4 komentáře:

  1. Ahojda,
    Ájo promiň jak jsem byla strašně ukecaná, já fakt nevím kdy mám přestat..Snažím se s tím něco dělat, ale zatím se mi to vždycky vymkne z ruky :-( Aspoň na tom hřbitově jsem mohla tošku mlčet :-) A mrzí mě jak jsem tě rozhodila tím svým vyprávěním, rozhodně to nebylo v plánu..Ale jinak bylo hezky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V pohodě Leni, já jsem si aspoň dost věcí uvědomila :) V říjnu bychom zas mohli vyrazit i s Petrem :)

      Vymazat
  2. Krásné fotky! V Kostelci nad Orlicí jsem ještě nikdy nebyla a ani jsem ho neměla na pár následujících let v plánu, ale z fotek dýchá příjemná atmosféra. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak kdyby ses náhodou dostala k nám do východních Čech, tak doporučuji! :)

      Vymazat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...