neděle 3. února 2019

New In leden 2019 - knihy

Kdybyste to nevěděli, tak jsem k Vánocům dostala málo knížek, všechny zásoby jsem už dočetla a mám prázdnou knihovnu. Tak a teď vážně. Potřebovala jsem proměnit poukázku do Luxoru, kterou jsem našla pod stromečkem, a doplnit sbírku knížek od Jiřího Trnky. Před Vánocemi jsem si totiž objednala Zimní říkadla, na která jsem narazila někde na IG a naprosto jsem se do nich zamilovala. Když jsem pak zjistila, že kromě nich Studio Trnka vydalo i jarní, letní, podzimní, ranní a dokonce i večerní pokračování, bylo jasný, že musím mít všechno. A nečekaně jsem měla ještě slevový kupón do Megaknih, takže slovo dalo slovo a vznikla krásná objednávka knih pro děti (opět :D)



Den co den
První kniha je hnedka právě jedna z těch za poukaz. Chtěla jsem si ji koupit už delší dobu, ale nechtěla jsem tuhle ošklivou filmovou obálku, kterou stejně nakonec mám :D No nevadí! Každopádně, jak jsem na ni vůbec přišla? Úplně jednoduše!


Loni jsme byly s Denčou z práce (mimochodem, tady je její IG, kdybyste se chtěli mrknout :)) na stejnojmenném filmu a mně se to téma a celkově zpracování fakt líbilo. Navíc David Levithan se pomalu ale jistě stává mým oblíbeným YA autorem hlavně díky úžasné knize Líbali jsme se. Jo, začínám se na tu knihu fakt těšit a plánuju si ji nechat na začátek léta, tak snad to vydržím.

Den falešné kočky
Den falešné kočky jsem si taky pořídila v Luxoru a kdybych věděla, co všechno bude obnášet to, než ji vůbec na prodejně najdeme, tak si radši vyberu něco jiného :D. Ve chvíli , kdy jsme totiž dorazili a začali se ptát na tuhle krásku, tak se Luxoru zhroutil systém. Musím ale ocenit slečnu, která boj s falešnou kočkou nevzdávala a nakonec, kdy jsme byli všichni zpocení až víte kde, ji konečně donesla. V tu chvíli mi bylo úplně trapně, že platím poukázkou :D.


Ale co jsem vlastně chtěla říct je to, že jsem opravdu zvědavá, jestli tahle kniha bude taky tak úžasná jako předchozí dvě od stejného autora. Jelikož je to můj milovaný magický realismus, tak věřím tomu, že to bude zase pecka! A když ne, tak mám aspoň prozatím kompletní vydání všech knih od Pasiho, které v ČR vyšly.

Jarní, Letní, Podzimní a Ranní říkadla
A jdeme na knihy pro děti. Jak už jsem psala v úvodu, tak jsem si původně v prosinci pořídila pouze Zimní říkadla, do kterých jsem se zamilovala na Instagramu. Ilustrace Jiřího Trnky naprosto zbožňuju, protože pro mě znamenají dětství. Jsem generace, která vyrůstala hlavně na Špalíčku, takže se ani není moc co čemu divit. A řeknu vám, že ta malá knížečka je tak úžasná, že jsem nakonec neváhala ani chvilku a dokoupila si tam zbytek těch, které Megaknihy zrovna nabízely.


Jak už název napovídá, jedná se o různá říkadla, říkanky a básničky vztahující se k určitému tématu. Ilustrace s tím samozřejmě také korespondují a pokud znáte tvorbu pana Trnky, tak víte, že mají naprosto osobité kouzlo a atmosféru. Dneska vám ukážu jen obálky, ale při měsíčním shrnutí přečtených knih se určitě vyřádím.


Dvakrát sedm pohádek
Ach, má milovaná kniha z dětství ❤. Řeknu vám, že jakmile jsem ji dostala do ruky, otevřela a přečetla si pár prvních vět u každé pohádky, byla jsem schopná navázat naprosto bez přemýšlení z paměti. Úplně mě to dojalo a u každého obrázku jsem si vybavila ty situace, kdy nám se ségrou babička z knihy předčítala. Pomalu si takhle doplňuji do své sbírky právě tyto knížky, které pamatuji jako dítě, a neuvěřitelně mě baví v nich listovat a začítat se. A jsem opravdu šťastná, že i mezi ně už patří právě i Dvakrát sedm pohádek.


Perníková chaloupka je moje nej <3


Květiny z babiččiny zahrádky
A když už jsem byla u toho Studia Trnka, rozhodla jsem se přihodit i tuto krásku od Kláry Trnkové. Jedná se o takový miniherbář, který si myslím ještě hodně využiju. Přece jenom letos hodlám trochu měnit svůj životní styl a přesně tohle by se mi mohlo hodit.


Tak a to je pro tentokrát vše. Trochu doufám, že v únoru se budu držet a nekoupím si nic, ale zase se pomalu ale jistě blíží moje narozeniny, takže asi dostanu něco k nim. Naštěstí jsem opět v plné čtecí formě, jelikož za leden jsem zvládla přečíst 8 knih, takže mám trochu klidnější svědomí, že si nové knížky jen nesyslím, ale i čtu.

Teďka vám přeji krásný nedělní večer a hlavně šťastný vstup do nového týdne (konečně už únorového!).

Váš Andreják


4 komentáře:

  1. Ty jo, když tak nad tím přemýšlím, nejsem si jistá, jestli jsem někdy četla nějakou ucelenější tvorbu od Trnky. :O

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si zas nejsem jistá, jestli on někdy něco sepsal. Ta říkadla a básničky jsou takové ty klasické lidovky, které zná každý, a jsou právě doplněny Trnkovými ilustracemi.

      Vymazat
  2. Jé, Dvakrát sedm pohádek byla také má oblíbená. K tomu jsem měla ještě bichli Špalíček pohádek - také od Hrubína a ilustrováno Trnkou. Pamatuju si ale, že se mi jako dítěti Trnkovy ilustrace nelíbily, připadaly mi takové rozmazané :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se ti ani nedivím, mně zase přišly strašidelné a depresivní a popravdě mi takové přijdou i teď v dospělosti, ale stejně mě furt fascinujou :D

      Vymazat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...