úterý 25. února 2020

Jak dopadl můj Travel Wishlist 2019? A kam se chystám letos?

O uplynulém víkendu jsme se s Kubou konečně vypravili na první výlet roku 2020, a tak jsem usoudila, že je nejvyšší čas shrnout rok uplynulý. Rok 2019 byl cestovatelsky úplně jiný, než jsem doposud byla zvyklá. Zažili jsme totiž opět několik našich poprvé. Hlavní poprvé bylo asi to, že jsme neabsolvovali žádnou vícedenní dovolenou s přespáním mimo domov. Když už jsme někde přespávali, tak každý zvlášť. Bylo to hlavně kvůli tomu, že jsme se přestěhovali a nechtěli jsme Čendu nechávat několik dní doma samotného. Chtěli jsme si užít náš nový domov a taky pomoct kocourovi, aby si v klidu zvyknul. Myslím, že se to povedlo a snad se letos podíváme někam minimálně na prodloužený víkend.


Sezónu jsme odstartovali už v lednu a to hned dvěma výlety, což se nám povedlo úplně poprvé. Od té doby jsme tempo celkem drželi, i když se nám do toho zapojilo i stěhování, které sežralo hodně času. Od dubna jsme proto jezdili hlavně u nás ve východních Čechách po místech, která jsme si šetřili právě na dobu po přestěhování. A musím říct, že to byl skvělý krok. Objevili jsme tolik nádherných zákoutí! Nutno také podotknout, že tomu hodně pomohla i změna práce. Třeba v takovém Hronově jsem teďka už skoro jako doma.


V roce 2019 vůbec nebylo v plánu jet nikam do zahraničí, což bylo vlastně také poprvé. Kuba si svoji dovolenou odbyl v Nepálu, ale já plánovala zůstat v ČR. Velké překvapení pro mě proto bylo, že jsem nakonec stihla Budapešť, Polsko, Nizozemí a Německo. Ty poslední dvě destinace byly sice jen jednodenní výlety na vánoční trhy, ale i tak jsem ráda, že jsem se někam podívala. Drážďany a Kudowa-Zdroj byly navíc s Kubou, takže jsme letos stihli i společnou zahraniční výpravu.


Další poprvé bylo to, že to vypadalo, jak kdybych letos neměla žádný Travel wishlist. Jezdila jsem na místa, která na něm vůbec nebyla. Místa, o kterých jsem si byla jistá, že je stopro letos navštívím, jsem pohřbila někam na dno samotného wishlistu, a nakonec to dopadlo tak, že z toho loňského jsem si splnila pouze jeden bod. Kam jsem se to teda vlastně podívala, se za chviličku dozvíte. Takže! Jdeme na to!


Kde jsem všude byla v roce 2019?

V roce 2019 jsem absolvovala celkem 27 výletů. Z toho 23 v ČR a 4 v zahraničí. Loni jsem po dlouhé době vůbec neletěla letadlem, ale opět hodně využívala služeb ČD. Jediné splněné místo z loňského wishlistu byla Pecka. Většina výletů byla jednodenních, případně dvoudenních. Nejdelší čas jsem asi strávila v Budapešti. Na to, že jsem si myslela, jak budu hodně doma, protože jsme se s Kubou konečně dočkali soukromí, jsme toho myslím nacestovali celkem dost. A já jsem ráda, že to nakonec šlo tak pěkně skloubit. Tak se pojďme mrknout, kde všude jsem teda v roce 2019 byla...

Některá z míst jsou prokliknutelná na článek :)

🚂 Polička
🚂 Lázně Bohdaneč
🚂 Opočno
🚂 Hradec Králové -> Česká Skalice (na kole)
🚂 Žacléř
🚂 Kudowa - Zdroj
🚂 Hronov (asi 4x)
🚂 Žernov -> Rýzmburk
🚂 Nové Město nad Metují
🚂 Václavice -> Starkoč
🚂 Praha
🚂 Deventer
🚂 Drážďany
🚂 Trutnov
🚂 Žďár n. M. -> Police n. M.

Teď by měl tradičně následovat Travel Wishlist na letošní rok. Jenže... tak nějak jsem zjistila, že vlastně nemám na rok 2020 žádná vytipovaná místa po ČR. Rozhodla jsem se proto recyklovat svoje starší wihlisty z uplynulých let a pokusit se je aspoň trochu naplnit. Ten z roku 2016 mám už komplet splněný, v roce 2017 mi chybí Manětín a Ještěd, rok 2018 byl celkem úspěšný, ale i tak tam zbyly Beskydy - Rožnov a Frenštát - a pak výprava Hrubá Skála - Turnov, no a jak jsem psala už v úvodu, rok 2019 byl vůbec komplet neúspěšný.


Jak už jste si mohli přečíst, letos máme za sebou teprve první výlet, takže jsem pochopila, že dávat si příliš vysoké cíle asi není priorita pro můj rok 2020. Budu cestovat tak, jak mi tělo, práce a další okolnosti dovolí, nic nechci hrotit a pokud budu lítat většinu času jen po lese za barákem, bude to taky ok. Píšu to asi pokaždé, ale bydlení na vesnici mi přineslo do života úplně jiný pohled na svět a já jsem za to nesmírně vděčná. Konečně mám pocit, že žiju svůj život.

A jak jste cestovali loni vy? Nic moc nebo až moc? 

Dejte mi vědět do komentářů :)

Váš Andreják

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...